نقدی بر عملکرد "صداوسیمای" بندرگز

آیا رسالت و ماموریت صدا و سیما فقط پرداختن به خبرهایی است که فرماندار و مسئولین ادارات در آن حضور دارند؟!

صدا و سیمایی که تریبون و بلندگوی فرمانداری و ادارات است توضیحات

به گزارش گلستان 24، بخشی از وظایف صدا و سیما این است که به پوشش اخبار ادارات و برنامه های شهرستانی و مناسبتی بپردازد؛ اما آیا تمام کارها و وظایف صدا و سیما باید به همین موارد خلاصه شود؟

آیا رسالت و ماموریت صدا و سیما این است که فقط به این گونه اخبار بپردازد و مناسبت ها را پوشش دهد؟ آن هم فقط مناسبت هایی که فرماندار و مسئولین ادارات در آن حضور دارند!

آیا فقط باید جلسه یا افتتاح پروژه ای در کار باشد تا صدا سیما در آنجا حضور یابد و گزارش تهیه کند؟

صدا و سیما باید به گزارش های مردمی در سطح شهرستان هم بپردازد؛ باید از مشکلات و دغدغه های مردم گزارش تهیه کند تا مشکلات مردم از پنجره صدا و سیما به گوش مسئولین برسد.

صدا و سیما باید از مراسمات مذهبی و نماز جمعه گزارش تهیه کند؛ صدا و سیما باید به معرفی شهرستان و مشاهیر و جاذبه های گردشگری شهرستان بپردازد؛ صدا و سیما باید از دغدغه ها و مشکلات کشاورزان و کمبود های آنان گزارش تهیه و درد دل های این قشر زحمتکش را به مسئولین منتقل کند.

مرکز صدا و سیمای غرب گلستان در بندرگز مستقر است ولی به هر دلیلی غیر فعال است.

مدتی بود که یک کارمند رسمی صدا و سیما به طور شبانه روزی در بندرگز حضور داشت و تمام کار و دغدغه اش روی این کار متمرکز بود و عملکرد قابل قبولی هم داشت.

اما پس از انتقال وی به گرگان، کلید صدا و سیمای بندرگز به دست فرمانداری این شهرستان سپرده شد و مسئول روابط عمومی فرمانداری کارهای صدا و سیمای شهرستان را انجام می دهد!

در حال حاضر به جز در چندین موارد، تمام گزارش های صدا و سیمای این شهرستان معطوف به فعالیت های فرمانداری و ادارات دولتی بندرگز می شود و دوربین صدا و سیما در برنامه ای دیده می شود که فرماندار و مسئولین ادارات حضور دارند.

در واقع صدا و سیما شده تریبون و بلندگوی فرمانداری و ادارات دولتی شهرستان بندرگز و خلاصه شده است به فعالیت های مرتبط با ادارات شهرستان، و فعالیت ها و گزارش های فرهنگی و مردمی که جزء وظایف و رسالت های اصلی صدا و سیما می باشد، کمرنگ شده است.

اگر یک کارمند رسمی این سازمان سکان صدا و سیمای بندرگز را در دست بگیرد و به طور اختصاصی روی این کار متمرکز شود، حضور و وجود صدا و سیما هر چه بهتر برای شهرستان مفیدتر و ملموس تر می باشد. /کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار