مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان از راه‌اندازی مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه سپهبد شهید سردار سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه سردار سلیمانی در گرگان افتتاح می‌شود/ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، بهجت تربتی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجتمع آموزشی سپهبد شهید سردار سلیمانی در مساحت ۹ هزار مترمربع در گرگان افتتاح می‌شود این مجتمع ۳۰ کلاسه در شهرک زیتون برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و ابتدایی احداث شده است که در خرداد و یا تیرماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آموزشی سردار سلیمانی به سالن ورزشی مجهز است، تصریح کرد: این مجتمع آموزشی حدود یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه را زیر پوشش تحصیلی قرار خواهد داد، این پروژه با حضور مسوولان افتتاح خواهد شد.

*اعتباراستانی برای هنرستان کشاورزی مصوب شد/ رایزنی با مجمع خیرین هنرستان‌های کشور

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در خصوص طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام گفت: هنرستان کشاورزی در اعتبارات مصوب استانی قرار گرفته ‌است در فاز اول ۱۰ هکتار زمین به آموزش و پرورش شهرستان گرگان واگذار شد، با مجمع خیرین هنرستان‌های کشور درحال رایزنی هستیم تا از ظرفیت آن‌ها برای احداث هنرستان استفاده کنیم، نحوه اجرای ساخت این هنرستان در دست مطالعه است.

تربتی‌نژاد افزود: قرار است دبیرستان شفقت را به زودی افتتاح کنیم، دبستان شهید قندهاری از دیگر پروژه‌های مهم گرگان است که راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری مجموعاً هشت پروژه افتتاح و پنج پروژه را کلنگ‌زنی کردیم، گفت: یکی از سال‌هایی بود که پروژه‌های زیادی افتتاح شد، پنج پروژه در هفته دولت و ۲۲ بهمن افتتاح شدند، مابقی پروژه‌ها تا شهریور افتتاح خواهند شد.

* ۹۷۶ نفر از معلمان گرگان بازنشسته می‌شوند/ کلاس بدون معلم هرگز نخواهیم داشت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان بیان کرد: هزینه‌های احداث «مدرسه مفتح انجیراب» توسط یکی از خیرین به‌ عهده گرفته شده است که تکمیل پروژه به زدوی انجام خواهد شد.

تربتی‌نژاد در خصوص کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: آموزش ‌و پرورش در سال‌های اخیر با کمبود معلم مواجه است امسال ۹۷۶ نفر از همکاران بازنشسته می‌شوند، راه‌های جایگزین برای کمبود معلم وجود دارد که از طریق نیروهای حق‌التدریس و اضافه‌کار صورت خواهد گرفت و ما کلاس بدون معلم هرگز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم تصریح کرد: دو پایه تحصیلی نهم و دوازدهم از پایه‌های مهم در نظام آموزشی ۱۲ ‌ساله هستند، در پایه نهم قرار است شرایط دانش‌آموز برای انتخاب رشته و ورود به‌ سال دهم سنجیده شود.

* امتحانات پایه‌های تحصیلی ۹ و ۱۲ حضوری است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه انتخاب رشته یکی از فرآیندهای مهم در مقطع متوسطه است، گفت: باید سازوکار درستی وجود داشته باشد برای اینکه دانش‌آموز انتخاب رشته‌ صحیح داشته باشند.

تربتی‌نژاد ادامه داد: برگزاری حضوری امتحانات برای این است که سنجش بهتر و اطمینان‌بخش‌تری اتفاق بیفتد تا هدایت تحصیلی در پایه دهم بهتر انجام بگیرد، سلامت امتحانات می‌تواند به هدایت تحصیلی بهتر منجر شود.

وی تاکید کرد: عدم سنجش صحیح باعث خواهد شد که با تعداد زیادی از دانش‌آموزانی که جزو گروه‌های الف هدایت تحصیلی هستند مواجه شویم، ما هم از نظر تعداد ثبت‌نام‌هایی که در رشته‌های مختلف داریم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ضروری است که آزمون به‌ صورت حضوری برگزار شود تا عدالت آموزشی در امتحانات حضوری بهتر رعایت شود.

* حساسیت برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های ۹ و ۱۲

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: در پایه دوازدهم با توجه به تأثیری که معدل دانش‌آموزان در کنکور دارد حتی در استخدام آنها تاثیر می‌گذارد همین حساسیت در برگزاری امتحانات حضوری وجود دارد.

تربتی‌نژاد با اشاره به اینکه حفظ سلامت امتحانات ضروری است، ابراز کرد: آموزش ‌و پرورش پروتکل‌های بهداشتی و سخت‌گیرانه دارد، مدارس حتی‌الامکان باید در فضای باز امتحانات را برگزار کنند که مشکل مسائل بهداشتی و تهویه وجود نداشته باشد.

وی گفت: به خانواده‌ها و دانش‌آموزان این اطمینان داده می‌شود که با نظارت کامل مرکز بهداشت و دستگاه‌های نظارتی زمینه برگزاری امتحانات فراهم خواهد شد فاصله بین دانش‌آموزان ۱۸۰ سانتی‌متر است شرایط بهداشتی الزام است که مدیران مدارس حتماً اجرا کنند، امتحانات مابقی پایه‌ها غیرحضوری خواهد بود.

* ثبت‌نام پایه اول و متوسطه به ‌صورت غیرحضوری- اینترنتی انجام می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: برخی مدارس و معلمان در شرایط کرونایی خیلی خوب و فعال ظاهر شدند مهارت زیادی که برخی معلمان در تولید محتوا دارند باعث شد تا دانش‌آموزان پایه دوازدهم معدل بالاتری کسب کنند.

تربتی‌نژاد با اشاره به اینکه ثبت‌نام پایه اول ورودی مقطع ابتدائی و متوسطه به ‌صورت غیرحضوری- اینترنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام مقطع متوسطه به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی گفت: متاسفانه شیوع کرونا باعث شده برخی خانواده‌ها بدون این‌که اطلاعات درستی از مسائل آموزشی داشته باشند اقدام به نفرستادن دانش‌آموز به مدرسه ‌کنند که این دانش‌آموزان جزو بازمانده از تحصیل محسوب می‌شود، ما به‌ دنبال جذب این دانش‌آموزان هستیم.

* هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گرگان وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل مسائل اقتصادی و فقدان شرایط آموزش مجازی بوده است که درصد زیادی از این دانش‌آموزان جذب شدند.

تربتی‌نژاد بیان کرد: انتظارمان این بود تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق آسیب‌پذیر بیشتر باشد اما شرایط در این مناطق بهتر بود، آموزش‌های مجازی باعث شد که دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس دغدغه کمتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه نداشتند، گفت: از این تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز را جذب کردیم تا انتهای سال فرصت داریم مابقی دانش‌آموزان را جذب کنیم، حدود یک‌هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گرگان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار