فرماندار شهرستان گرگان گفت: کار جهادی و انقلابی مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید هدایت تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال و نه انحراف سرمایه باشد، اگر افراد مهارت کافی داشته باشند اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

کار جهادی مسوولان هدایت تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال باشد نه انحراف سرمایه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد اشتغال و شورای مهارت شهرستان گرگان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مهارت‌آموزی در اشتغال‌زایی جوانان بسیار بااهمیت است، کار جهادی و انقلابی مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید هدایت تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال و نه انحراف سرمایه باشد، اگر افراد مهارت کافی داشته باشند اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های مختلف ادارات با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای ارتقاء مهارت افراد جویای کار تصریح کرد: هدف ما از انعقاد تفاهم‌نامه این است تسهیلات به کسانی بدهیم که حداقل‌های مهارتی را یاد دارند و یا اینکه مهارتی برای ایجاد اشتغال بیاموزند، فنی‌حرفه‌ای با آموزش ارزان و آسان می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

* دستگاه‌ها باید دغدغه داشته باشند کسانی که مجوز شغلی می‌گیرند آیا مهارت لازم در راستای اشتغالزایی دارند؟

فرماندار شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی در اشتغالزایی بسیار مهم است، افزود: فنی‌حرفه‌ای بازوی آموزش در حوزه اشتغال است، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با ادارات با جدیت پیگیری شود، دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

حمیدی گفت: کار آموزش فنی و حرفه‌ای؛ آموزش است اشتغال نیست، دستگاه‌ها باید دغدغه داشته باشند کسانی که مجوز شغلی می‌گیرند آیا مهارت لازم در راستای اشتغالزایی دارند؟ اگر می‌خواهیم دلسوزی کنیم تا اشتغال ایجاد شود، فرد باید دوره مهارت را بگذراند.

وی ادامه داد: کار انقلابی و جهادی این است که افراد را راهنمایی کنیم براساس چارچوب‌های مهارت ورود پیدا کنند، مجوز کار با داشتن مهارت کافی امکان‌پذیر است تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

فرماندار شهرستان گرگان بر لزوم هدفمند شدن پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: اگر برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات وجود نداشته باشد بازگشتی برای تسهیلات وجود نخواهد داشت و تفاهم‌نامه اشتغال معنایی ندارد، در سال اول اجرای تفاهم‌نامه نقایصی وجود داشت، در سال دوم انتظار است که دستگاه‌ها با اداره آموزش فنی‌حرفه‌ای همکاری داشته باشند.

حمیدی بیان کرد: دستگاه‌هایی که متولی اشتغال هستند و اعتباری برای امر آموزش ندارند می‌توانند از ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنند، پرداخت تسهیلات باید به منظور ایجاد اشتغال باشد نه اینکه انحراف سرمایه اتفاق بیفتد و تسهیلات در جای دیگری خرج شود.

* صدور گواهینامه مهارت باید بر مبنای افزایش توانمندی و مهارت افراد باشد تا خدمات باکیفیت ارائه شود/ از ظرفیت بنیاد برکت برای تکمیل زنجیره اشتغال خانگی می‌توان بهره گرفت

وی با اشاره به اینکه امر آموزش را سست نکنیم، تصریح کرد: صدور گواهینامه مهارت باید بر مبنای افزایش توانمندی و مهارت افراد باشد تا خدمات باکیفیت ارائه شود، ارزش کار آموزش باید مهم شناخته شود، اگر می‌خواهیم به افراد کمک کنیم که نیازی به مهارت‌آموزی ندارند از راه دیگری وارد شویم.

فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه در سامانه رصد آمار اشتغال ایجاد شده باید به‌روز ثبت شود، گفت: در حوزه مشاغل خانگی با بانک‌های عامل جلسه بگذارید ۸۳۹ میلیون تومان طرح برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۵۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است.

حمیدی از اقدامات خوب بنیاد برکت در راستای اشتغال قدردانی کرد و افزود: بنیاد برکت در زمینه پشتیبانی، مشاوره و تسهیلات تا رسیدن به ایجاد اشتغال دست افرادی که می‌خواهند شغلی ایجاد کنند را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال خانگی و خانواده محور یکی از بهترین مسیرها در اشتغالزایی است، گفت: از ظرفیت بنیاد برکت برای تکمیل زنجیره اشتغال خانگی می‌توان بهره گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار