جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به مناسبت سالروز دو سالگی «موسسه آوای جوانان پویا» از جوانان انقلابی این موسسه تقدیر کردند.

جوشش امید در جشن 2 سالگی خدمت/ تکریم جوانانی از جنس همت و اراده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، امروزه تمامی جوامع دنیا دریافته‌اند که نیروی جوانی و تزریق امید و انگیزه از طریق حضور و نقش‌آفرینی جوانان در معادلات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و اجتماعی است که می‌تواند به رشد و توسعه آنها کمک کرده و در شرایط تغییر سریع و بی‌وقفه دنیا از عقب‌ماندگی و پسرفت کشورها خودداری کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با ژرف‌اندیشی و نگاهی عمیق و راهبردی گام دوم انقلاب را که پس از گذراندن با افتخار چله نخست انقلاب پیش‌رویمان قرار گرفته است با رمز و محور حضور پرشور جوانان ساماندهی کرده و خط مشی مردم، دولت و حاکمیت را حرکت بر روی ریل اعتماد به جوانان تعیین کرده‌اند.

در چنین شرایطی بدون تردید بخش عمده‌ای از بار سنگین این رسالت‌ها بر دوش سازمان‌های مردم نهاد به ویژه سمن‌های حوزه جوانان است که در خط مقدم این جبهه عظیم قرار گرفته‌اند تا آینده کشور عزیزمان ایران اسلامی را درخشان و سرشار از توسعه و آبادانی تصویر کرده و عینیت ببخشند.

«موسسه آوای جوانان پویا» که با محوریت فعالیت‌های اجتماعی شکل گرفته، پس از تاسیس بدون درنگ در فضایی که آغشته به رنگ و بوی سیل و کرونا در شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان بود نهال نوپای خود را با حرکتی سریع اما دقیق در محورهای اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی با رویکردهایی اجتماعی و استفاده از زبان هنر آبیاری کرد.

فعالیت‌های شاخص این موسسه در حدود دو سال فعالیتش از جمله طرح تدوین سند جامع جوان 2025، تولید نماهنگ بومی «سردار دل‌ها»، ابتکار و اجرای جایزه استانی «وحدت اسلامی»، توزیع بیش از 10 هزار بسته معیشتی و 8 هزار پرس غذای گرم میان آسیب‌دیدگان کرونا، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و جهادی، اقدامات آموزشی و پژوهشی و ... باعث شد تا خیلی زود ضمن جلب اعتماد مردم به محور اصلی برنامه‌های حوزه جوانان در شرق استان در کنار سمن‌های پرتلاش و نامی این منطقه تبدیل شود.

 

 

به همین دلیل و به پاس زحمات و تلاش‌های اعضای این موسسه تعدادی از مسوولان استانی و شهرستانی در مراسم جشن دوسالگی موسسه آوای جوانان پویا از آنها تقدیر و بر تداوم فعالیت‌های آنان تاکید کردند.

* تلفیق جوانی و انقلابی‌گری رمز توسعه است/ فعالیت بیش از ۴۵ سمن در مقابله با کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در این نشست با تقدیر از عملکرد شایسته موسسه آوای جوانان پویا در طی یک سال اخیر، اظهار کرد: این موسسه از زمان تاسیس تا به امروز به ویژه در یک سال اخیر با اجرای فعالیت‌های بسیار خوب و محتوایی توانسته عملکرد بسیار شاخصی را از خود به جای بگذارد.

قاسمعلی برزمینی با بیان اینکه به جرات می‌توانم بگویم این موسسه در زمره چند موسسه برتر مردم نهاد کشور قرار دارد، افزود: تلفیق روحیه جوانی و انقلابی‌گری با ابتکار و نوآوری وقتی با تقیدات دینی و نگاه‌های فرهنگ محور ممزوج می‌شود اینگونه افتخار آفرینی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد ذیل اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان همواره برای حضور در کنار مردم پیشگام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۵ موسسه مردم نهاد استان گلستان در کمیته جوانان پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت بسیار خوبی انجام داده‌اند که مورد تقدیر مسوولان ارشد استانی نیز قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به حضور جوانان پرتلاش و انقلابی در «موسسه آوای جوانان پویا»، تاکید کرد: از همه شما می‌خواهیم امروز در جشن دو سالگی مجموعه عهد ببندید تا با اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در چله دوم این انقلاب شکوهمند اسلامی در خدمت به مردم و نظام همچون گذشته افتخارآفرین بوده و نقش‌های مهمی را ایفا کنید.

 

* با فعالیت جوانان به آینده این کشور امیدوارتر می‌شویم/ نگذارید معنویت در جامعه کمرنگ شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بنای خود را بر اعتماد به جوانان و بهره‌مندی از ظرفیت آنها گذاشته است، تصریح کرد: هر گاه به جوانان برای عرض اندام و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی میدان دادیم شاهد توفیقات چشمگیر آنها بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام حسین کیایی با بیان اینکه وقتی حضور پرشور جوانان انقلابی و متدین را در عرصه خدمت به مردم می‌بینیم به آینده این انقلاب امیدوارتر می‌شویم، ادامه داد: این موسسه که امروز در جشن دو سالگی خود مایه افتخار همشهریان و هم‌استانی‌های خود شده تنها یکی از مجموعه‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی و فرصت دادن برای حضور در میدان موفق به درخشش شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه با پایان گرفتن ماه مبارک رمضان نباید فضای معنوی و انسان‌ساز این ماه از بین برود، خاطرنشان کرد: از جوانان عزیز می‌خواهم با ترویج فرهنگ مبتنی بر قرآن و عترت برای تداوم بخشیدن به این فضای معنوی تلاش کنند تا این چراغ پرفروغ به سمت خاموشی نرود.

 

* آوازه فعالیت این موسسه مدتهاست شنیده می‌شود/ نقش آفرینی جوانان در معادلات کشور به برکت انقلاب است

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آئین با قدردانی از همت جوانان مومن «موسسه آوای جوانان پویا»، گفت: مدت‌هاست آوازه خدمات این نهاد مردمی را در گنبدکاووس و استان گلستان می‌شنویم و امروز که مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از درخشش این موسسه در سطح کشور خبر دادند امیدواری ما را به جوانان این موسسه و مجموعه جوانان شهرستان بیشتر کرده است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با توصیه به جوانان این موسسه برای قدر دانستن فرصت خدمت به مردم و رشد فرهنگی و معنوی در بستری که انقلاب اسلامی به مدد جسارت و شجاعت امام راحل و سکانداری امروز رهبر معظم انقلاب ایجاد کرده است، افزود: فراموش نکنید این عزت و نقش‌آفرینی جوانان در معادلات کشور در گذشته وجود نداشته و این نظام اسلامی است که این فرصت و بستر را برای شما فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه بیش از همه در فعالیت «موسسه آوای جوانان پویا» به چشم می‌خورد خلاقیت و ابتکاری است که از سوی اعضا و مدیر این موسسه شکل می‌گیرد، اضافه کرد: بنده به امام جمعه شهرستان همواره در کنار جوانان بوده و از هیچ کمکی برای رشد و توسعه فعالیت‌های جوانان دریغ نخواهم کرد.

در ابتدای این نشست نیز «مهدی باقریان» مدیر موسسه آوای جوانان پویا و حجت‌الاسلام «امین قرایی» رئیس شورای سیاستگذاری این موسسه در سخنانی کوتاه ضمن ارائه گزارش عملکرد دو ساله این مجموعه، راهبردها و خط مشی‌های آن و برنامه‌های آتی موسسه را تشریح کردند.

گفتنی است در این نشست علاوه بر سخنرانان جلسه، «محمدتقی کریمی» رئیس هیئت بدمینتون استان گلستان، «حجت‌الله یوسفی» رئیس اداره ورزش و جوانان، «حنیفه عصمتی» رئیس اداره سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس، «سیدمحمد حسینی» مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان، تعدادی از جوانان فعال شهرستان و اعضای شورای مرکزی موسسه آوای جوانان پویا حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار