مدیر کل شیلات گلستان گفت: آبزی پروری استان، اعم از پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش زالو و جلبک رشد قابل توجهی داشته است.

رشد آبزی‌ پروری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی اظهار کرد: آبزی پروری استان، اعم از پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش زالو و جلبک رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در حوزه پرورش ماهیان گرمابی، میزان تولید از ۱۷ هزار و ۶۰۵ تن در سال ۹۲ به بیش از ۱۸ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است.

قدس علوی بیان کرد: در سال ۹۲، پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی سطح استان به پرورش ماهیان گرمابی اختصاص داشت که این رقم در سال ۹۹ به شش هزار و ۳۰۰ هکتار رسید. همچنین میزان اشتغال نیز از شش هزار و ۶۰۰ نفر به شش هزار و ۷۵۰ نفر ارتقا یافت.

وی در خصوص پرورش ماهیان سردابی استان گفت: در بخش پرورش ماهیان سردابی هم شاهد رشد بوده ایم و تولید این ماهیان از ۵۲۳ تن در سال ۹۲ به بیش از ۹۵۰ تن در سال ۹۹ افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات گلستان اظهار کرد: در مزارع پرورش ماهیان سردابی استان ۱۹۵ نفر مشغول به کار بوده اند که در حال حاضر با افزایش تعداد مزارع، اشتغال زایی در این صنعت به ۹۵۰ نفر رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه تکثیر ماهیان زینتی، میزان تولید از دو میلیون و ۸۷۳ هزار قطعه در سال ۹۲ به سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در سال ۹۹ رسید و در حال حاضر ۴۸۰ نفر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند که این رقم نسبت به سال ۹۲، بیش از ۶۰ نفر افزایش داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار