ثبت‌نام از متقاضیان نامزدی پست ریاست جمهوری به اتمام رسید و کار بررسی صلاحیت نامزدها توسط شورای محترم نگهبان قانون اساسی شروع و اسامی افرادی را که احراز هویت شوند را در ۶ خرداد اعلام می‌کند.

اصلح انتخابات دارای چه شاخصی است و کدام شاخص برای این انتخابات مهمتر است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، ثبت‌نام از متقاضیان نامزدی پست ریاست جمهوری به اتمام رسید و کار بررسی صلاحیت نامزدها توسط شورای محترم نگهبان قانون اساسی شروع و اسامی افرادی را که احراز هویت شوند را در ۶ خرداد اعلام می‌کند و افراد احراز هویت شده از این تاریخ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند تا مردم از بین این افراد صالح، فرد اصلح را در تاریخ ۲۸ خرداد انتخاب و منتخب مردم سکان قوه مجریه را به مدت چهار سال به عهده می‌گیرد.

حال مهمترین مساله این است که:

با توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه یک کاندیدای اصلح برای بر دوش گرفتن امانت پست ریاست جمهوری مردم چیست؟ و چگونه باید او را تشخیص داد؟

مقام معظم رهبری همیشه در برخی از سخنرانی‌های پیش از انتخابات‌های مختلف به بیان اهمیت این مهم و وظایف رئیس جمهور می‌پردازند، آنچه از مجموعه سخنان ایشان در باب شاخص نامزد اصلح می‌توان احصاء کرد به شرح زیر است:

* تدیّن

* تعهد و خوشنامی

* وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن

* عزم و اراده و نفوذناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح

* دارای برنامه و کفایت لازم

* مرعوب نشدن در مقابل دشمنان

* ساده‌زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافیگری

* مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری

* اعتقاد واقعی به راه امام راحل (ره)

* تقید به مسائل اخلاقی، نظیر پرهیز از معامله‌گری، رشوه و توصیه‌پذیری، توجه به منافع طبقات برخودار جامعه.

* تثبیت مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام.

* پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت‌المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن.

* پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست.

* شناخت اولویت‌ها و فوریت‌های نظام و مردم و پرداختن به آنها.

حال که نتیجه انتخاب براساس توجه یا عدم توجه به توصیه‌های حضرت آقا در انتخابات پیشین ریاست جمهوری در جامعه را تجربه کرده‌ایم و در آستانه انتخابات آتی هستیم باید با هوشیاری، توجه و بصیرتی بیشتر به توصیه‌های سکاندار انقلاب اسلامی و نخبگان دلسوز مردم توجه ویژه کنیم.

با توجه به شرایط کشور که مهمترین دغدغه مردم مساله، اِشتغال، مَعیشت و تورم است باید ببینیم اسلام و انقلاب مولود اسلام چه راهکاری در این حوزه برای حل مساله دارند؟

اقتصاد مقاومتی

برنامه‌ای که به نام «اقتصاد مقاومتی» توسط رهبری معظم انقلاب معرفی شده اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خودش برسد، اقتصادی پویا که اهداف مبنایی و تفصیلی را برای خود ترسیم کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار