مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: به دنبال مشارکت با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای احداث سد میرداماد در گرگان هستیم تا با امکانات و توانمندی قرارگاه بتوانیم این سد را ظرف مدت کمتر از ۴ سال به اتمام برسانیم.


سد میرداماد گرگان چند ساله ساخته می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی در بازدید از سد میرداماد به همراه تعدادی از مسئولان استان، اظهار کرد: این سد نسبت به نرماب سد ساده‌تری است و اگر ساز و کار توافق با قرارگاه تکمیل شود، پیش‌بینی ما این است سه‌ساله هم می‌توان سد را ساخت.

وی افزود: برای استملاک حدود ۸۰ هکتار اراضی داخل مخزن سد حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم این اعتبار در سال جاری تأمین و استملاک همزمان با مطالعات فاز دوم طرح انجام شود.

حسینی بیان کرد: سد میرداماد ۸ میلیون مترمکعب تخصیص شرب دارد که این میزان آب، ۲۵ درصد از نیاز شرب شهرستان گرگان را تأمین می‌کند.

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس نیز در این بازدید گفت: پس از اخذ ماده ۲۳ برای این سد و با توجه به اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی که امسال برای آغاز عملیات اجرایی آن در نظر گرفته شده، ضروری است مطالعات فاز دوم و استملاک اراضی واقع در مخزن سد هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

قدرت الله عابدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان نیز این بازدید، بر اهمیت این سد برای تأمین آب شرب گرگان تأکید و اعلام آمادگی کرد که از ردیف‌های مرتبط اعتبار آن افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار