رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس خبر داد

​آق آتابای گفت: دومین موزه خصوصی گلستان و نخستین موزه خصوصی گنبدکاووس در زمینه فرش در هفته میراث فرهنگی ایجاد می شود.

​راه اندازی دومین موزه خصوصی گلستان در هفته میراث فرهنگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مریم آق آتابای به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جشنی به عنوان میراث‌ بانان به مناسبت روز جهانی موزه میراث فرهنگی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: تاریخ و تمدن هر ملتی از ارکان مهم هر کشور است و برای آشنایی بیشتر مردم با آثار تاریخی و میراث فرهنگی در چنین روزی برنامه های خوب و منسجمی تدارک دیده شده است.

آق آتابای به ایجاد یک موزه خصوصی در شهرستان گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: دومین موزه خصوصی استان و نخستین موزه خصوصی گنبدکاووس در زمینه فرش در هفته میراث فرهنگی ایجاد می شود.

وی افزود: میراث فرهنگی رد پای انسان در طول تاریخ است و با میراث فرهنگی هویت، ورود ملی و غنای یک کشور را معرفی می کنیم و برای حفظ و حراست و ارزش های تاریخی با نسل آینده با ایجاد موزه ها اقدام می کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس متذکر شد: گنبدکاووس با آثاری مانند برج قابوس که نخستین اثر ثبت ملی استان به شمار می رود، دیوار دفاعی گرگان و شهر باستانی جرجان دارد و از طریق برنامه های متنوعی مثل وبینار به معرفی این شهر و آثار تاریخی می پردازیم.

آق آتابای بیان کرد: با ارتباطی که مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با دانشگاه دارد در تلاش هستیم که حوزه حرفه و صنعت موزه داری بیشتر ورود پیدا کنیم و با صیانت و حفاظت و معرفی آثار تاریخی می توانیم حرکت انسان در طول تاریخ را برای همیشه و به آیندگان معرفی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار