یک نماینده بازنشستگان لشکری، با ارسال نامه‌ای به محمدباقر رئیس سازمان برنامه و بودجه از وی به دلیل نپرداختن به مطالبه ۷۵۰ هزار بازنشسته انتقاد کرد.

 آقای نوبخت چرا حق مناطق جنگی بازنشستگان پرداخت نمی‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ متن نامه «بیژن الماسی چغاکبود» به این شرح است: 

جناب آقای نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه از اطلاع‌رسانی و گزارش کاری خودتان از مهر ماه ۹۹ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در لایو اینستا گرام سپاسگزاریم. آقای نوبخت‌ای کاش به چند سوال مهم بازنشستگان هم پاسخ می‌دادید که بسیار مهمتر از مواردی بود که شما به آنها پاسخ دادید چند نمونه را عرض می‌کنم شاید در فرصتی مناسب به آنها پاسخ دادید. دکتر عزیز بسیاری از کامنت‌ها را در لایو شما را که ملاحظه می‌کردم سوالات بسیاری در مورد مناطق جنگی بود. به عنوان مثال حق منطقه جنگی حدود ۶۰ هزار شاغل لشکری چرا پرداخت نمی‌شود؟ 

حق منطقه جنگی صدها هزار بازنشسته لشکری و کشوری که می‌بایست از سال دوم اجرای برنامه ششم توسعه اجرا می‌شد که نشد و کار به استفساریه کشیده شد و بعد از دوسال از تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گذشت و به دولت ابلاع شد و در دیماه سال گذشته به شما جهت اجرا ابلاغ شده چرا اجرا نمی‌شود و در لایو شما صدهابار این مطالبه از شما خواسته شد ولی متاسفانه بی‌جواب ماند شاید مناطق جنگی برای شما بی‌اهمیت است و یا صدها هزار بازنشسته کشوری و لشکری مشمول ماده ۱۱۲ برنامه ششم اهمیت خاصی ندارد که عمر و جوانی خود را در مناطق جنگی گذرانده‌اند.

دکتر نوبخت ارجمند؛ عزیزان لشکری بارها در لایو شما نوشتند چرا ماده ۱۱۷ کامل اجرا نمی‌شود ولی شما بی‌اهمیت از کنار این مطالبه ۷۵۰ هزار بازنشسته لشکری گذشتید و بیشتر به چند ده هزار شاغل امور زندانها پرداختید؛ بله اینها هم مهمند ولی نه به اندازه ۷۵۰ هزار بازنشسته که عموما رزمنده و آزاده و جانباز هستند. 

آقای نوبخت شما قانون مدیریت خدمات کشوری را حفط هستید ولی اگر احیانا ماده ۱۱۷ تبصره ۳ را فراموش کرده‌اید یک بار آن را مرور بفرمائید سپس این ماده را با امتیازات بند الف وب ماده ۱۰۹ در مهرماه ۹۹ مقایسه کنید شاید به اشکال کار پی ببرید که آنچه بازنشستگان لشکری در لایو شما نوشتند این مورد بود نه موضوع ۲۵٪. بارها نوشتید و گفتید که ۴۰۰۰ هزار میلیارد جهت مطالبات ایثارگران اختصاص دادید آیا شعار بود یا اقدام و عمل و آیا از ۴هزار تا، سهمیه‌ای به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح تعلق گرفته؟ ریاست این سازمان که منکر دریافت ریالی از این سهمیه است چرا؟ 

جناب نوبخت در لایو خودتان فرمودید آنچه را باز نشستگان و نمایندگان آنها خواستند در لایحه دائمی شدن آورده‌ایم که به زودی در هیئت دولت مصوب و به مجلس تقدیم خواهید کرد ولی در جای دیگر در لایو خودتان می‌فرمائید سالی یکبار متناسب‌سازی یا همان ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت و در قسمت بعدی لایو می‌فرمائید قسمت رفاهی هم مقدور نبود؛ یعنی در اصل لایحه انتخابی خودتان است نه آنچه که بازنشستگان خواستند زیرا مشابه در هر دستگاه را حذف کردید افزایش همزمان شاغل و بازنشسته را حذف کردید قسمت رفاهی بین شاغل و بازنشسته را حذف کردید ماده ۷ دستور العمل دولت را به فراموشی سپردید ماده ۱۱۷ تبصره ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه را هم که تاکنون اجرا نکرده و حتی در لایو خودتان اشاره‌ای به آنها نکردید. به عنوان یکی از اعضای کارگروه ۳۱ نفره خدمتتان عرض می‌کنم که هیچکدام از خواسته‌های این کارگروه محقق نشده و این لایحه به مانند شیر بی‌یال وکوپالی است که باید گفت روباه است نه شیر. انشا الله که این متن به دست شما خواهد رسید و جواب در خور وعده‌های که داده‌اید بدهید.

من الله توفیق 

منبع : ایلنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار