مردمی بودن انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و مردمی ماندن در تمام سطوح باید به عنوان یک راهبرد و رکن نگاه دارنده و پیش‌برنده انقلاب مدنظر مردم و نظام حکمرانی قرار گیرد.

 الزامات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، بی‌تردید اگر مردم به صورت منسجم، متحد و معتقد علیه رژیم پهلوی به صحنه نمی‌آمدند  انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی‌کرد، مردمی بودن انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و مردمی ماندن در تمام سطوح باید به عنوان یک راهبرد و رکن نگاه دارنده و پیش‌برنده انقلاب مدنظر مردم و نظام حکمرانی قرار گیرد.

تاریخ بیش از ۴۰ سال انقلاب به‌خوبی نشان می‌دهد که مردم شریف ایران برای تثبیت نظام و تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی و نهادینه شدن اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و نمایان شدن اسلام سیاسی در حوزه منطقه‌ایی و بین‌المللی با تمام وجود و با ایثار جان و گذشت مال در صحنه بودند و اعتبار به‌دست آمده برای ایران امروز ناشی از صلابت ایمان و استواری گام‌های مردم در مهار انواع بحران‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌ها بوده است.

* عزت جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی ناشی از حضور حماسه‌ساز مردم در لحظه نیاز  و هنگامه نبرد سخت و نرم با دشمنان بود

عزت جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی، ملل ستمدیده و قدرت‌های سلطه‌گر، ناشی از حضور پررنگ، تماشایی و حماسه‌ساز مردم در لحظه نیاز  و هنگامه نبرد سخت و نرم با دشمنان بود.

ولایت فقیه به قدرت اجتماعی مردم فعلیت یافت و با اتکاء به خداوند متعال و اراده الهی مردم  به عنوان نظریه بدیع برای مدیریت جامعه و حکمرانی در متن قانون اساسی گنجانده شد و اکنون رهبر بزرگوار انقلاب به تمسک به مکتب اسلام، قانون اساسی، رای و اراده ملت عزیز ایران حاکمیت و هدایت نظام را بر عهده دارد.

هریک از روسای جمهور و نمایندگان مجلس با رای مستقیم مردم بر مسند قدرت و مسئولیت به هدف خدمت نشستند و بدهکار حقیقی به مردم هستند چون قول دادند، قسم خوردن، متعهد شدند که برای تامین رفاه، آبادانی شهر و روستا و افزایش عزت و اعتبار مردم در جهان و تحقق ارزش‌های اسلامی پیوسته تلاش داشته باشند و در اجرای قانون و عدالت از خود و خانواده خود شروع کنند. و اگر در کارنامه بعضی از روسای جمهور، دولت‌ها و نمایندگان مجلس و مسوولان در قوای حاکمه خلاف عهد و قسم و قانون دیده می‌شود به‌دلیل فرصت‌طلبی و روحیه نفاقی بود که به‌خوبی بررسی نشد و به موقع با متخلف برخورد قانونی صورت نگرفت.

* وضع امروز ناشی از عملکرد مردم نیست بلکه نتیجه عملکرد دولت و رئیس جمهوری است

وضع امروز ناشی از عملکرد مردم نیست بلکه نتیجه عملکرد دولت و رئیس جمهوری است که در هنگامه جلب اعتماد رای مردم وعده‌هایی دادند که توان انجام آن را نداشته و براساس قانون و بعضا قانون اساسی امکان آن وجود نداشت.

وضع امروز  مردم را در شرایط دشوار قرار داد.گرانی روز افزون، تورم افسار گسیخته، ولنگاری فرهنگی، بی‌فرجامی برجام و دیپلماسی یک جانبه و معطوف به ارتباط با یک کشور، کدخدا دانستن آمریکا، نداشتن تعریف جامع با پشتوانه علمی از «راهبرد تعامل سازنده با جهان» و نیز بی‌نیازی از مشورت با منتقدین دلسوز مردم، نظام و هتک کردن آنها و هجوگویی علیه آنان، فاصله‌گیری از مردم و نامحرم دانستن آنها، فرار از پاسخ قانع‌کننده درباره گرانی‌های نجومی و ماجرای بنزین، مرغ، روغن و تخم‌مرغ و شکر ناشی از عملکرد رئیس جمهور و دولت فعلی است.

کرونا برای بعضی از مسوولان فرصتی گرانبها شد که خود را از پاسخ به مطالبات مردم رهایی داده و ناتوانی، بی‌عملی و سوءمدیریت خویش را با کرونا پوشش دهند‌‌.

* مردم در انتخاب سرنوشت‌ساز و تعیین رئیس‌جمهور و دولت جدید ناامیدی، بی‌تدبیری، ناتوانی را از سیمای جامع و چهره مردم شریف ایران رخت بربندد

مردم اکنون در برابر یک انتخاب سرنوشت‌ساز دیگر قرار گرفتند ‌انتخاباتی که با  تعیین رئیس جمهور و دولت جدید با رای مردم ان‌شاءالله ناامیدی، بی‌تدبیری، ناتوانی از سیمای جامع و چهره مردم شریف ایران رخت بر بندد.

شرط توفیق در تعیین رئیس جمهور مردمی و به تعبیر امام خمینی صدرصد مکتبی و اسلامی که با تمام وجود و یا قدرت دانش، قانون، اخلاق به ملت و انقلاب خدمت کند، در این است که مردم عزیز ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت گسترده و فراگیر در انتخابات شرکت کرده و با رای عالمانه و مومنانه خویش کید و مکر دشمنان را خنثی کنند و با دیگر اعتماد اسلامی و انقلابی خود در پیوند ناگسستنی با ولایت و مکتب شهدا و مکتب سلیمانی نشان دهند‌.

حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چند الزام دارد که بها دادن به آنها بسیار ضروری است.

۱- پذیرش اشتباهات در نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری  و ارائه گزارش شفاف از عملکرد مسئولان ذیربط که سفره مردم را کوچک و ارزش پول ملی را به این روز انداختند و نیز برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان

۲- تقویت و فعال شدن بعد نظارت عمومی و دینی مردم بر عملکرد مسوولان و تعمیق روحیه مطالبه‌گری و انتقاد سازنده و نیز معرفی سودجویان و رانت‌گرایان

 ۳- فعال شدن بیش از پیش مجلس در تامین کالاهای اساسی، دارو و درمان و سلامت اجتماعی و کاهش قیمت کالاهای اساسی  

۴- انتشار اخبار صحیح از وضعیت کشور از سوی متصدیان امر به‌ویژه مجلس، قوه قضائیه و حمایت مجلس از اصحاب رسانه برای نشر اخبار و گزارش‌های مستند و دقیق از اوضاع کشور

۵- فعال شدن تشکل‌ها، احزاب، هیئت‌های مذهبی و سمن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی و نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حمایت از مطالبات مردم و آگاهی دادن به مردم از وضعیت امروز دنیا یا ایران و شرایط منطقه

۶- اتحاد و انسجام فکری و عملی اصحاب رسانه، رسانه ملی، بسیج رسانه، جامعه دانشگاهیان و نخبگان که عمیقا مردم و گفتمان انقلاب اسلامی را معتقدند در پاسخ به هنگام دادن به شبهات و شایعات دشمنان مبنی بر مایوس کردن مردم و بی‌فایده دانستن رای آنها .

۷- مردم عزیز ایران عشق بی‌نظیر خویش را به «سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی» در تشیبع جنازه او نشان دادند و همچنان عاشق مکتب و مرام او و شهدا و امام شهدا هستند حضور در انتخابات امسال و تعیین رئیس جمهور مردمی، اسلامی، مومن و فساد‌ستیز و مطابق با معیارهای مکتب سلیمانی می‌تواند، سفره مردم وسیع، رفاه، امنیت، عزت و اعتبار ملی و جهانی به‌دست آید و آمریکا و آمریکاباوران را به گوشه رینگ برده و درس دیگری همانند شهدا به آنها دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار