تاریخ 9 دی در تقویم انقلاب اسلامی به عنوان روزی پر شکوه به ثبت رسیده است روزی که مردم برای دفاع از کیان انقلاب و خون شهدای خود به خیابان ها آمدند تا مشتی بر دهان دشمنان نظام زنند.

9 دی  روز تجلی ایستادگی به پای آرمان های انقلاب اسلامی بود / روز نمایش بصیرت مردمی

تاریخ 9 دی در تقویم انقلاب اسلامی به عنوان روزی پر شکوه به ثبت رسیده است روزی که مردم برای دفاع از کیان  انقلاب و خون شهدای خود به خیابان ها آمدند تا مشتی بر دهان دشمنان نظام زنند.

به گزارش گلستان 24، 11سال از انتخابات دهم ریاست جمهوری خرداد سال  ۱۳۸۸ می گذرد، انتخاباتی که پس از برگزاری اعتراض های خیابانی با حمایت دو کاندیدایی که موفق به کسب آراء مردمی نشدند را به همراه داشت. این اعتراض ها رفته رفته رنگ و بوی آشوب گرفت و در بعضی شهرها باعث هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه اطهار شد؛ آشوب هایی که مدتی بعد نقاب از چهره خود انداخت و هدف اصلی خود که براندازی نظام بود را عیان کرد.

آشوب ها و هتک حرمت ها هشت ماه ادامه داشت تا اینکه طاقت مردم ولایت مدار و دوست داران نظام  اسلامی به سرآمد و در حرکتی خود جوش در تاریخ  هشت و ۹ دی ماه راهپیمایی عظیمی در سراسر کشور به راه افتاد .مردم با این حرکت  الهی خود مشتی محکمی بر دهان دشمنان نظام جمهوری اسلامی بزنند و ثابت کنند که نخواهند گذاشت خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که با چنگ و دندان از آرمان های این کشور دفاع کردند، پایمال شود.

درآن روزها مردم مومن و ولایتمدار شهرستان گرگان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و به منظور نمایش وحدت، اقتدار و همدلی و  پاسخ دندان‌شکن دادن به اغتشاشات خیابانی صبح روز هشتم دی ماه سال ۸۸ به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

برای مرور دوباره آنچه در روز روزها رخ داد به سراغ «علی منصوری رضی» مدیرمسئول هفته نامه گلستان مهر و سرپرست روزنامه رسالت که در جریان راهپیمایی روز هشت دی در گرگان حضور فعال داشت رفتیم تا از زبان وی اتفاقات آن روز را مرور کنیم.

*به نظر شما علت حضور خودش مردم در راهپیمایی 9 دی چه بود؟

بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۸۸ مجموعه ای از افرادی که به ۲ کاندیدای معترض رای داده بودند و خودرا مدعیان برگزاری انتخابات سالم   واطاعت از قانون سر می دادند ، در شهرهای مختلف از جمله تهران  آشوب وبلوا ایجاد کرده وبا حمله به بسیجی ها، حسینیه ها، اماکن عمومی و مناطق شاخص شهر، شعارهایی از قبیل «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دادند.

مردم در آن زمان احساس کردند این حرکت ها وشعارها مربوط به انتخابات نیست و در واقع حرکتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است، در نتیجه مردم شهر گرگان و استان گیلان در این زمینه پیش قدم شدند و در روز هشت دی راهپیمایی خودجوشی در سطح شهر ها  به راه انداختند.

*وضعیت بازار گرگان در روز راهپیمایی به چه شکلی بود؟

به خاطر دارم در آن روز بازار خود به خود بسته شد و مردم به شکل خود جوش به خیابان ها آمدند و در میدان شهرداری گرگان تجمع کردند، در یک نگاه می شد فهمید که  تمام اقشار از معلم و مهندس گرفته تا پزشک و دانشجو و اصلاح طلب و اصولگرا و … در این تجمع حضور داشتند.

افرادی که در این تجمع حضور داشتند  علاوه برحضور گسترده مردمی که همیشه پابه پای نظام و انقلاب جانانه ایستادگی داشته وبه پای انقلاب جان عزیزانشان را فدا کردند و در انتخابات هم حضور گسترده داشتند و دسته دوم  حضور گروه ها وجریانات سیاسی  معتقد به نظام ، که درعرصه انتخابات فعال بودند ورای داده بودند اما بعد از وقوع فتنه  وحریم شکنی فتنه گران احساس کردند که سردمدار این حرکت نابخردانه  به دنبال احقاق حق نیستند بلکه به دنبال آشوب و براندازی نظام هستند.

 

*تجمع مردم گرگان در کدام نقطه از شهر انجام شد؟

مردم با حضور در میدان شهرداری شعارهای کوبنده ای از جمله «مرگ بر خواص بی بصیرت»، «دشمن در چه فکره، ایران حامیه انقلابه» و از این دست شعارها سر می دادند و به یاد دارم در ابتدای همان صفوف اول جمعیت، تعداد زیادی از مردم که جوانان هم در بین آنها دیده می‌شد کفن پوش بودند تا نشان دهند از نظام ولایی و ولایت مداری دفاع می کنند و این شعار معروف و همیشگی «ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای» را با صدای بلند فریاد می زدند.

این شعار ها از عمق جان مردم برمی خواست و آن روز گلستان و گرگان از بسیاری از استان های کشور پیشی گرفت و این حرکت در تاریخ ثبت شد که مردم بابصیرت گرگان همیشه از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع خواهند کرد و در دفاع از انقلاب،  جناح و جبهه وگروه نمی شناسند و همه یک دل و یکپارچه آمادگی دفاع از انقلاب را دارند.

*نقش جبهه مردمی در این راهپیمایی چگونه بود؟

حضور جبهه مردمی پررنگ تر از جبهه مسئولان در این تجمع و راهپیمایی بود و این امر بیان گر آن بود که  این حرکت مردمی کاملاً خودجوش و غیرسازماندهی بود. نکته اساسی ان است که باید بپذیریم از اول انقلاب اسلامی تاکنون دشمن از دشمنی خودش کوتاه نیامده و در هر لحظه ای امکان ایجاد فتنه از سوی دشمن وجود دارد، درموضوع مقابله با فتنه ۸۸ که مردم در آن حضور داشتند یک حضور آگاهانه بود و ملت ایران احساس کردند این جبهه ای که امروز در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است مربوط به گروه های ضد انقلاب و منافقین و معاندین نظام  است که کینه دیرینه ای از نظام جمهوری اسلامی دارند.

*وظیفه ما نسبت به 9 دی چیست؟

یکی از وظایف ما این است که شناخت دقیقی از ۹ دی پیدا کنیم و به دنیا نشان دهیم مردم در آن روز از اصل نظام، اصل ولایت مداری، اصل قانون مداری و میراث گران بهای شهدا دفاع کردند و به دنیا نشان دادند ملت ایران در برابر اصولی که به آن اعتقاد دارند یکپارچه وارد عمل می شوند و در دفاع از انقلاب اسلامی چپ گرایی و راست گرایی و … نمی‌شناسند.

احساس می کنم در رابطه با ۹ دی خلاء ای جزئی وجود دارد و ما در رابطه با بحث بصیرت افزایی در این زمینه خوب کار نکردیم و باید در تریبون های آزاد، خطبه های نماز جمعه، مدارس و دانشگاه ها دررابطه با این موضوع بصیرت افزایی لازم صورت بگیرد چراکه دشمن همیشه به فکر فتنه انگیزی است ودشمنی او تمام شدنی نیست .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار