سجادی از ممنوعیت خروج گندم بدون بارنامه و مجوز غله خبرداد.

خروج گندم بدون بارنامه و مجوز غله ممنوع است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سیدخالق سجادی در گفت و گو با خبرنگاران با توجه به فصل برداشت کلزا و گندم در استان اظهارکرد: تاکنون حدود ۲۹ هزار تن کلزا و ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت است.

طبق گفته وی ۴۸ مرکز خرید برای این محصول در استان در نظر گرفته شده است.

سجادی گفت: براساس پیش بینی‌ها انتظار می‌رود در سال جاری حدود ۷۹ هزار تن دانه روغنی کلزا از بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی زیرکشت در گلستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه میانگین تولید کلزا در گلستان ۱.۵ تُن در هر هکتار است، اضافه کرد: گلستان پس از استان خوزستان رتبه دوم تولید کلزا را دارا بوده و ۳۰ درصد دانه روغنی کلزای مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان همچنین در مورد برداشت گندم گفت: ۹۱ مرکز خرید برای گندم در نظر گرفته شده و گلستان در زمینه تولید گندم هم رتبه دوم را در کشور دارد.

سجادی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۹۰۰ هزار تن گندم از بیش از ۳۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گلستان تولید شود.

وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طلب کشاورزان در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود، افزود: از زمان تحویل محصول و ثبت در سامانه تا پرداخت، حداکثر ۴۸ ساعت تا یک هفته زمان می‌برد.

سجادی همچین از ممنوعیت خروج گندم بدون بارنامه و مجوز غله خبرداد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار