مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی:

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه گمرک بندرگز بخشی از تاریخ و هویت منطقه است، گفت: موزه بندرگز تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

گمرک بندرگز بخشی از تاریخ و هویت منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، محمدرضا کارگر بعدازظهر دوشنبه در بازدید از ساختمان گمرک بندرگز اظهارکرد: گمرک بندر گز ساختمانی بسیار با ارزش و بخشی از تاریخ، هویت و پیشینه منطقه است و احیا آن در راستای اهداف فرهنگی با تلاش و پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و همچنین مطالبه گری مردم در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی برای احیا ساختمان گمرک بندر گز برنامه ریزی و اعتبارات را در نظرگرفته است و امیدواریم در سال جاری بحث محتوایی این مکان با رویکرد جمع آوری اسناد و مدارک در راستای معرفی گذشته و افتخارات منطقه اجرایی شود.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تمام اعتبارات موردنیاز برای جمع آوری محتوا و اسناد و مدارک موزه طبق برنامه ریزی ها در سال جاری تأمین و این موزه به عنوان اولین موزه شهرستان قطعاً تا سال آینده بهره برداری شود.

کارگر اضافه کرد: باید محتوایی مناسب و قوی برای موزه بندرگز جمع آوری شود تا منعکس کننده مستندات مربوط به گذشته و تاریخ منطقه باشد؛ شاید نیاز باشد تا تاریخ شفاهی منطقه تدوین شده و تولید محتوای مناسب برای این موزه اجرایی شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی برای فضای پیرامونی ساختمان گمرک بهره برداری به عنوان مکانی برای عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی هنرمندان شهرستان است.

گفتنی است ساختمان تاریخی گمرک بندرگز با قدمت دوره پهلوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این ساختمان تاریخی در دو طبقه جمعاً در ۴۹۵ مترمربع اعیانی و در زمینی به‌مساحت حدود ۳۵۰۰ مترمربع ساخته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار