در نشست مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) گرگان مطرح شد:

حضور مردم در صحنه، مهمترین هدف حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی بود تا ملت ایران زیر سلطه هیچ کشور و قدرت استکباری نرود.

ملت ایران زیر سلطه هیچ کشور و قدرت استکباری نمی رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، دکترعباس عبداللهی فر در نشستی با عنوان"تبیین اتکاء به خودباوری در برابر دشمنان" که به مناسبت حماسه سوم خرداد بصورت مجازی از طریق سامانه سیما، با حضور کارکنان و اساتید مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: فتح خرمشهر نشانگر خودباوری و نقش ملت ایران در برابر دشمنان است.

وی، تکیه به خداوند را از جمله ویژگی‌های نهضت امام خمینی(ره) دانست و گفت: حضرت امام(ره) برای نجات کشور از سلطه اجانب با انگیزه الهی و الگوگرفتن از نهضت امام حسین(ع) در مقابل طاغوت ایستاده و از اسلام و قرآن دفاع کردند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: حضور مردم در صحنه، مهمترین هدف حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی بود  تا ملت ایران زیر سلطه هیچ کشور و قدرت استکباری نرود.

عبداللهی‌فر، عامل بسیار تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حضور مردم در عرصه‌ها دانست که با درصد بالایی تاکنون در مسیر اصلی خود راه را ادامه داده است.

ویاظهار کرد: هنوز انقلاب اسلامی بر پایه خود استوار نشده بود که شهرهای جنوبی ایران از جمله خرمشهر به اشغال نیروهای بعثی عراق درآمد اما مردم در آن زمان از سرزمین خود جانانه دفاع کردند.

استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم خودباوری پرداخت و توضیح داد: خودباوری یعنی ظرفیت‌های وجودی خویش را، باور داشتن، به آن تکیه‌کردن و در مسیر آن تلاش‌کردن.

عبداللهی‌فر ادامه داد: خودباوری ریشه در فرهنگ اصیل ایران داشته و در دیدگاه حضرت امام(ره) فی نفسه می تواند مثبت یا منفی بوده و زمانی ارزشمند است که برمدار خدامحوری و بر مبنای آن ظرفیت های مردم را شناسایی کرد.

استاد دانشگاه به عوامل پیروزی حماسه سوم خرداد اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) ولایت را به صورت مستحکم و مستدل برای جوانان تبیین کرد و این امر تاثیر بسزایی در استقامت آنان در برابر انبوه مشکلاتی که دشمنان اسلام بوجود آورد، داشت.

عبداللهی‌فر در پایان با استاد به کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) «ما خرمشهرها در پیش داریم»، تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف و تداوم این راه تک تک افراد وظایف و تکالیف فراوانی بردوش داشته و باید گام‌های مهمی برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار