فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان، شفافیت و پاکدستی را از خصوصیات مهم داوطلب اصلح عنوان کرد و گفت: داوطلبان باید این مسائل را سرلوحه حضور، تبلیغات و فعالیت خود قرار دهند.

شفافیت و پاکدستی مهترین خصوصیت داوطلبان انتخاباتی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24،  محمد حمیدی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اظهار کرد: در انتخابات شوراها باید توجه داشت تا افرادی را انتخاب کنیم که دارای روحیه کار جمعی باشند، طوری که افراد مورد نظر تحمل نقد را داشته و بتوانند به خوبی حرف خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شوراها باید دارای تخصص و تجربه لازم در حوزه کاری خود باشند، افزود: افراد اصلح باید در حوزه‌های کاری خود توانایی لازم را برای ساخت محیطی دلنشین و آرام برای مردم داشته باشند.

افراد انتخاب شده در حوزه شوراها حدود اختیارات خود را بدانند

فرماندار گرگان ادامه داد: این افراد باید نسبت به قوانین و مقررات حوزه‌های کاری خود آگاهی لازم را داشته باشند و حدود اختیارات خود را بدانند و خارج از آن حدود دخالت نکند.

وی با اشاره به مبحث شفافیت در عملکرد و مسائل مالی بیان کرد: برخی از اعضای شوراها زمانی که بر سر کار می آیند، با پارتی بازی فامیل و دوستان را بر سر کار نیاورند و یا اینکه در برخی حوزه‌ها برای برخی از افراد خارج از قانون کارهایی را انجام ندهند.

حمیدی بر پاکدست بودن اعضای شوراها تاکید کرد و افزود: برخی افراد با سو استفاده از قوانین شهرداری، کارهایی را انجام می‌دهند که خودشان را نیز آلوده می‌کنند و با دادن برخی مجوزها به بعضی از افراد باعث ضایع شدن حقوق دیگران می‌شوند.

رسانه‌ها نقشی بی بدیل و تأثیر گذار بر مسائل دارند

وی به نقش مهم و تأثیر گذار رسانه‌ها در برگزاری انتخاباتی پرشور اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها نقشی بی بدیل و بسیار تأثیر گذار بر مسائل مختلف دارند که در حد یک معجزه محسوب می‌شود، چرا که رسانه‌ها متخلفین را با افکار عمومی مواجه می‌کنند.

فرماندار گرگان گفت: رسانه‌ها با ایجاد شفافیت از بسیاری از مسائل و مشکلات جلوگیری می‌کنند، همان طور که در خصوص واکسن کرونا توانستند، بسیار هوشمندانه عمل کنند تا جلوی برخی نا عدالتی‌ها را بگیرند.

وی ابراز کرد: برای مشارکت حداکثری مردم باید برنامه و کارهای زیادی انجام شود که البته در این بین وظایف حکمرانان، مدیران دولتی و سیاست گذاران کلان بسیار تأثیر گذار تر خواهد بود.

فرماندار گرگان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده، باید بتواند اعتماد از دست رفته مردم را بدست بیاورد، گفت: دولت آینده با انجام کار صادقانه در راه خدمت و کسب اعتماد مردم باید تلاش کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه به اعتماد مردم خدشه وارد شده است، مسئولان باید با انجام خدمت صادقانه در همه حوزه‌ها و تسریع یکسری قوانین، چارچوب‌ها را مشخص کرده و از آنها در راه خدمت به مردم استفاده کنند.

وی افزود: تکلیف مردم نیز شرکت در انتخابات است، البته مردم ایران همیشه و در همه حال دلسوز این نظام بوده اند و احساس مسئولیتی عمیق داشته اند.

رئیس جمهور آینده باید نگاه کلان ملی داشته باشد

حمیدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید یک نگاه کلان ملی داشته باشد، ابراز کرد: فردی که انتخاب می‌شود، سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و با انجام راهبردهای مناسب به ویژه در حوزه اقتصاد، بتواند در کشور تحولات شگرفی ایجاد کند.

وی ادامه داد: فرد انتخاب شده، باید با توجه به مشکلات اقتصادی حال حاضر برنامه مشخصی را برای تعیین تکلیف مباحث سرمایه گذاری و تحقق شعار سال، مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی داشته باشد.

فرماندار گرگان تصریح کرد: رئیس جمهور آینده، همچنین در حوزه سیاست خارجی نیز باید برنامه‌ای مناسب ارائه کند و بتواند به عنوان فردی مقتدر و با تجربه در این راه گام بردارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرد اصلح باید به گونه‌ای باشد که بتواند از تمامی ظرفیت‌های کشور، دولت و بیت المال برای پیشرفت و پیشبرد اهداف ملی استفاده کند.

حمیدی تصریح کرد: گرگان حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این بین ۴۸۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار