مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به گرمای هوای روزهای اخیر گفت که جبران بیش از ۱۰۰ مگاوات کسری برق روزانه استان نیازمند مدیریت توزیع و کاهش مصرف این انرژی است.

گلستان به روزانه ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق احتیاج دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، علی‌اکبر نصیری با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر تولید برق در نیروگاه علی آباد و مراوه تپه روزانه حدود ۸۰۰ مگاوات و مصرف برق استان افزون بر ۹۰۰ مگاوات است که برای جبران این کسری برق چاره ای جز قطعی نداریم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده برق مشترکان استان از شنبه گذشته تا اواسط شهریور دچار قطعی مقطعی می شود که در حال حاضر با توجه به اوج گیری مصرف، روزانه چهار ساعت برق ساکنان شهر و روستاهای گلستان قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: میانگین برق مصرفی مردم استان در ماه های غیر گرم سال حدود ۶۰۰ مگاوات است که افزایش دما و ضرورت استفاده از وسایل سرمایشی موجب بیشترشدن مصرف برق استان شده است.

نصیری احتمال استفاده از برق گلستان برای استخراج رمزارز و تاثیر آن در قطعی اخیر را رد کرد اما گفت که هفته گذشته ۵۰ دستگاه ماینر برای استخراج رمز ارز در گلستان کشف شد.

به گفته وی از سال گذشته تاکنون هزار و ۵۰ دستگاه ماینر در گلستان مکان‌یابی و جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با قبول گلایه مردم در مورد قطعی برق روزهای اخیر گفت: برای مدیریت مصرف در روزهای گرم سال چاره ای جز این قطعی ها وجود ندارد.

نصیری ادامه داد: یکی از راه های جلوگیری از قطعی برق، کنترل مصرف از سوی مردم است که اگر این اتفاق رخ ندهد در روزها و هفته‌های آینده با افزایش احتمالی مصرف، ساعات قطعی برق نیز بیشتر خواهد شد.

وی اطلاع مردم از قانون تخفیف ۵۰ درصدی مصرف برق ساکنان مناطق گرمسیر در روزهای گرم سال را یکی از عوامل مهم افزایش مصرف روزهای اخیر دانست و گفت: ساکنان گلستان با آگاهی از اعمال این تخفیف از خردادماه، مصرف برق برای استفاده وسایل سرمایشی را بیشتر کردند که این اقدام سبب کمبود برق استان شد.

وی گفت: قطعی برق روزهای اخیر به برخی مشاغل از جمله کشاورزان هنگام استفاده از چاه آب کشاورزی برق دار آسیب زیادی وارد کرد و آنان را در زمان ضروری آبیاری مزارع و باغات همزمان با فصل گرم سال دچار چالش نمود.

بر اساس اعلام شرکت توزیع برق گلستان، ۵۶ درصد برق استان توسط مشترکان خانگی و تجاری، ۱۴ درصد توسط بخش صنایع، ۲۰ درصد توسط مشترکان کشاورزی و ۱۰ درصد نیز در بخش عمومی مانند روشنایی معابر مصرف می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار