مدیرعامل شرکت برق گلستان خبر داد

نصیری از انباشت۱۰۰ میلیارد تومانی مطالبات شرکت برق استان گلستان از مشترکان در ایام کرونا خبر داد و گفت: درخواست داریم مردم نسبت به پرداخت بدهی قبوض برق خود اقدام کنند.

انباشت ۱۰۰ میلیارد تومانی مطالبات برق از مشترکان گلستانی در ایام کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی اکبر نصیری» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی برخی دستگاه های اجرایی در استان پیشتاز بودند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درصدد است که تمامی امامزادگان خود را مجهز به پنل های خورشیدی کند.

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان ادامه داد: همچنین کمیته امداد با ارائه تسهیلات به منظور استفاده از انرژی خورشیدی برای مددجویان و مستمری بگیران خود درآمدزایی می کند.

 

نصیری در خصوص ضعف ولتاژ در شرق گلستان و شهرستان گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس شهرستانی وسیع است و از قدیم ایام ضعف ولتاژی در روستاهای این شهرستان را شاهد بودیم و مسیر برق رسانی به برخی از این روستاها حتی به 150 کیلیومتر نیز می رسد و استفاده از پست های فوق توزیع نیز در این مناطق مقرون به صرفه نیست.

 

وی از سرمایه گذاری به منظور تامین 150 مگاوات برق در استان گلستان خبر داد و افزود: براساس این سرمایه گذاری 50 پست 20 کیلو وات به گنبدکاووس اختصاص دادیم و این اقدام ضعف ولتاژهای این شهرستان را پوشش می دهد.

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان متذکر شد: متاسفانه سرقت انرژی در استان زیاد است و تلفات غیرفنی به صورت مستقیم یا با دستکاری کنتور برق در استان نزدیک به 13 درصد است که شاید نزدیک به پنچ درصد از این تلفات انرژی به بهره برداری غیر مجاز مرتبط باشد.

 

نصیری با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار کنتور معیوب در استان تعویض شد، بیان کرد: با شیوع کرونا بر اساس مصوبه وزیر نیرو برای پرداخت قبوض برق مهلتی در نظر گرفته شد که این امر منجر به کاهش نقدینگی شرکت شد ولی با تدبیری که اندیشیده شد تلاش کردیم که خدمات را از مردم دریغ نکنیم و با این وجود استان گلستان آمادگی گذر از پیک مصرف برق در تابستان را دارد.

 

وی با بیان اینکه در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی نزدیک به 100 میلیارد تومان از انباشت قبوض اسفند تا اردیبهشت از مشترکان طلب داریم، بیان کرد: درخواست داریم مردم  نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام کنند چرا که هزینه های تولید برق در نیروگاه و تمام سرویس های نگهداری و تولید برق از محل پرداخت قبوض انجام می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار