مدیرکل گمرکات گلستان گفت که با وجود بسته بودن مرز زمینی اینچه‌برون از سوی ترکمنستان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیون دلار انواع کالا از طریق راه‌آهن گلستان به کشورهای دیگر صادر شد.

 امسال ۲۲ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی گمرک گلستان، سیدابراهیم حسینی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی گلستان از طریق ریلی و پایانه های صادراتی گرگان ، گنبدکاووس و بندرترکمن انجام می شود.

وی بیان کرد: لبنیات، پسته، سیمان و پلی استایرن عمده ترین کالاهای صادراتی گلستان بود که به وزن افزون بر ۹۳ هزار تن راهی بازار کشورهای عراق ، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: همچنین در ۲ ماهه نخست امسال ۴۴۳ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون دلار شامل ماشین آلات خط تولید و پارچه از ترکمنستان، چین و ترکیه از طریق مرز ریلی اینچه برون وارد ایران شد.

حسینی گفت که در این مدت گمرک گلستان ۵۹ میلیارد ریال درآمد داشت.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیر مجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار