قرار بود بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم وام خرید مسکن بدهند اما حالا رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان می‌کند که ابلاغ این مصوبه به بعد از انتخابات موکول شده است.

وام ۷۰ میلیونی فرزندآوری + جزییات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین، براساس مصوبه مجلس در اسفند ماه ۹۹ قرار شده بود وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت مناطق محروم پرداخت شود.

 

در این طرح آمده بود؛ خانوارهایی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می‌شوند می‌توانند وام خرید ۷۰ میلیون تومانی مسکن را دریافت کنند. البته این وام تنها به خانوارهایی پرداخت می‌شود که صاحب فرزند سوم شوند و فاقد مسکن باشند.

ضمنا قرار بود طرح با اولویت مناطق محروم از جمله استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ایلام اجرا ‌شود و بودجه در نظر گرفته شده برای آن هزار میلیارد تومان اعلام شد.

فارغ از این که مبلغ کم این وام، که کفاف خرید حتی سه متر خانه را در پایتخت نیز نمی‌دهد، از ابتدا محل انتقاد بود، حالا سه ماه هم از آغاز سال ۱۴۰۰ گذشته و هنوز هیچ خبری از این وام نیست. حتی محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی به تجارت‌نیوز اعلام می‌کند که درباره این وام هنوز هیچ دستوری از سمت بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ نشده است.

مرتضی آقا تهرانی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز درباره سرنوشت این مصوبه و علت ابلاغ نشدن آن به شبکه بانکی می‌گوید: بله، مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. علتش هم این است که مصوبه به شورای نگهبان رفت، اصلاحاتی در آن اعمال شد و حالا به کمیسیون مشترک بازگشته است.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر شورای نگهبان درگیر انتخابات ریاست جمهوری است. به امید خدا بعد از انتخابات ما مجددا مصوبه را به شورای نگهبان می‌فرستیم تا اصلاح نهایی صورت بگیرد و بعد از انتخابات ابلاغ شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار