نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس: تعلل در هدررفت بیت‎المال به صلاح کشور نیست

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوی تخلف و فسادهای مالی در دانشگاه آزاد اسلامی باید گرفته شود، گفت: تعلل حتی یک ثانیه در هدررفت بیت‎المال به صلاح کشور نیست.

جلوی فسادهای مالی در دانشگاه آزاد اسلامی باید گرفته شود
به گزارش گلستان 24، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری در گرگان اظهار کرد: همانطوری که در مصاحبه دکتر ولایتی اعلام شد وی بعد از آنکه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس هیئت موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند، نسبت به تخلفات و فسادهای مالی که توسط برخی از بستگان میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد تذکراتی به وی داد، ولی این تذکرات مورد توجه قرار نگرفت.
 

وی تصریح کرد: دکتر ولایتی به احترام درخواست یاسر هاشمی‌رفسنجانی تا انتخابات دست نگه داشت که بعد از آن موضوع تخلفات را تعقیب کند چراکه برداشت آقای هاشمی این بود در ایام انتخابات، فضایی علیه دولت ایجاد نشود که به نظر بنده درخواست هاشمی اشتباه و نادرست بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد نباید تاخیر کرد، افزود: اگر انسان فسادی را در جایی می‎بیند در برخورد با آن حتی یک روز هم نباید تاخیر کند، ای کاش آقای هاشمی چنین درخواستی را مطرح نمی‎کردند و همان موقع که مسائل آشکار شده بود و آقای هاشمی نیز به این جمع‎بندی رسیدند که دکتر میرزاده باید تغییر پیدا کند این موضوع به تاخیر نمی‎افتاد.

طاهری بیان کرد: با توجه به اینکه میرزاده به تذاکرات مطروحه عکس‎العمل لازم را نشان نداد و از طرفی برای اینکه جلوی فساد مالی فرزندانش از دانشگاه متوقف شود تنها راهکار باقیمانده در جابجایی میرزاده بود بر اساس آنچه از جلسه گزارش شده و آقایان ولایتی و محمدیان اشاره کردند جابجایی کاملا طبق اساسنامه صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی دیگر شاهد بروز تخلفات و فسادهای مالی در سطح کلان و استان‎ها نباشیم و بیت‎المال و شهریه‎ای که دانشجویان به زحمت زیاد، آن را تهیه و پرداخت می‎کنند در مسیر و اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هزینه شود.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه باسابقه و معتبر در داخل کشور و برخی شعب خارج کشور است، گفت: بروز تخلفات و فسادهای مالی در دانشگاه آزاد اسلامی به آبرو و حیثیت آن لطمه وارد می‎کند، دانشگاه آزاد اسلامی یک حرکت مثبت و مفید را دنبال می‎کند بروز چنین اتفاقاتی به هیچ وجه زیبنده نیست.

طاهری افزود: فساد مالی در دانشگاه موجب ناراحتی دانشجویان و خانواده‎های آنان می‎شود که با انواع و اقسام گرفتاری و گرفتن وام برای تهیه شهریه متحمل مشقت بسیار می‎شوند مشاهده چنین تخلفاتی قطعا به حیثیت دانشگاه لطمه می‎زند.

وی با بیان اینکه وقوع تخلف در هر دستگاهی اجتناب‎ناپذیر است، گفت: البته مقدمات باید به گونه‎ای باشد که این اتفاق نیفتد چراکه انسان‎ها معصوم نیستند و ممکن است پای آنها بلغزد.

نماینده سابق مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در انتخاب افراد باید سعی شود کسانی که در سابقه آنها پاکدستی محرز باشد به آنها مسئولیت سپرد، با نظارت مستمر نیز سعی شود که لغزش ایجاد نشود و در صورت مشاهده کوچک‌ترین لغزش باید جلوی آن گرفته شود تا شاهد تخلفات در سطح گسترده نباشیم.

طاهری با اشاره به اینکه جلوی تخلف و فسادهای مالی در دانشگاه آزاد اسلامی باید گرفته شود، گفت: تعلل حتی یک ثانیه در هدررفتن بیت‎المال به صلاح  کشور نیست.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار