اگر چه در این روزها در اکثر نقاط کشور شاهد گسترش قطعی‎های برق هستیم؛ اما آن‎چه در خصوص گلستان جای تعجب و تأمل دارد این است که چرا سهمیه برق این استان با توجه به آن‎که دارای نیروگاه برق نیز می‎باشد باید به نصف کاهش یابد!

 کاهش ۵۰ درصدی سهمیه برق گلستان و افزایش نارضایتی ‎های مردم از بی ‎تدبیری مسوولان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، قطعی‎های گسترده برق در روزهای اخیر حجم زیادی از نارضایتی را بین اقشار مختلف ایجاد کرده است، در این‌میان با توجه به آن‎که در فصل امتحانات دانش آموزان به سر می‎بریم و برگزاری آزمون‎ها به صورت آنلاین می‎باشد قطعی‎های برق به مشکلات ضعیف بودن اینترنت نیز افزوده است.

از سویی بسیاری از وسایل خانگی مردم در نوسانات برق دچار آسیب شده است افزایش قیمت‎ها و شرایط اقتصادی نامناسب خرید مجدد وسایل برقی را عملأ برای مردم ناممکن کرده است، البته مشکلات تنها به اینجا ختم نمی‎شود کسبه که بعد از عید نوروز به دلیل شرایط قرمز کرونا در تعطیلی به سر می‎بردند حالا قطعی‎های برق نیز کسب و کار آنها را دچار مشکل کرده است.

اداره‎ها نیز از قطعی‎های برق مستثنی نیستند و  بسیاری از مردم به دلیل همین امر با عدم رسیدگی و تأخیر در انجام کارهای اداری‎شان مواجه شده‎اند.

از طرفی استانی که قطب کشاورزی است و این روزها تعداد زیادی از کشاورزان مشغول کشت محصول هستند و ‌باید برای آبیاری از چاه‌های آب استفاده کنند با قطعی‎های برق مواجه شدند، امری که بدون تردید بر میزان تولیدات استان تأثیرگذار خواهد بود.

 

* قطعی برق نتیجه بی‎نظمی و بی‎تدبیری در کشور است/ عدم پاسخگویی وزیر نیرو بابت قطعی‎های برق در کشور

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص قطعی‎های گسترده برق طی روزهای اخیر در استان گفت: آنچه که در کشور و در استان ‌ما در خصوص قطعی‎های برق مشاهده می‎شود بیانگر بی‎نظمی و بی‎تدبیری است.

رمضانعلی سنگدوینی تصریح کرد: در پروژه‎های وزارت نیرو در شهریور سال ۱۳۹۹ رئیس جمهور در افتتاحیه پروژه‎های توانیر اعلام کرد که با این افتتاحیه و بهره‌برداری‎ها ما اصلأ مشکل قطعی برق نخواهیم داشت حالا مردم قضاوت کنند هنوز در فصل بهار هستیم و تابستان آغاز نشده در برخی روستاها و مناطق شهری  هم با قطعی آب و هم با قطعی برق مواجه هستیم.

وی افزود: دو روز گذشته رئیس محترم مجلس از وزیر نیرو و معاونان وزیر دعوت کردند تا با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دلیل قطعی‎های برق را توضیح دهند اما آنها در کمیسیون حاضر نشدند.

 

*کاهش 50 درصدی سهمیه برق گلستان/ ارز دیجیتال چندان بر قطعی برق تأثیرگذار نیست

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز گلستان برای استفاده برق هزار مگابایت است برای صرفه‌جویی در مصرف برق اجازه استفاده از ۸۰۰ مگابایت به استان داده شد اما در حال حاضر سهمیه ۵۵۰ مگابایتی را به گلستان اختصاص دادند با توجه به این‎که در شهرستان علی‎آباد‎کتول نیروگاه برق وجود دارد نباید این‎قدر شاهد قطعی برق در استان باشیم.

سنگدوینی با بیان اینکه سهمیه برق استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: الان زمان امتحان دانش آموزان است بچه‎ها باید آنلاین باشند با این شرایط قطعی برق نمی‎توانند آزمون دهند از سویی تجهیزات مردم نیز دچار مشکل شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا استخراج ارز دیجیتال می‎تواند بر قطعی‎های برق تأثیرگذار باشد، گفت: این امر نمی‎تواند چندان تأثیرگذار باشد حتمأ مشکل در جایی دیگر است باید حق استان را در خصوص افزایش سهمیه برق بگیریم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی استان‎های کشور را با هم مقایسه می‎کنید به تناسب سهمیه برق استان ما را خیلی کاهش داده‎اند در واقع ۵۰ درصد سهمیه برق گلستان کاهش یافته است از طرفی الان فصل کشاورزی در استان ماست مردم با قطعی برق و آب مواجه هستند و شرایط بسیار سختی برای مردم به وجود آمده است.

 

* کمبود تولید برق یکی از دلایل قطعی‎های گسترده در کشور

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در خصوص قطعی‎های برق در روزهای اخیر اظهار کرد: در حال حاضر با مشکل توزیع برق مواجه هستیم، کاهش ریزش‎های جوی،کم آبی و این موضوع که برخی نیروگاه‌های ما در مدار قرار نگرفته‎اند در تأمین برق برای مردم مشکل ایجاد کرده است.

علی‌اکبر نصیری با بیان اینکه سهمیه برق برای گلستان ۸۳۶ مگابایت بود، افزود: به خاطر کمبود تولید برق سهمیه تمام استان‎ها کاهش یافت با این وجود امکان پیگیری برای بیشتر شدن سهمیه استان وجود دارد روز گذشته نیز پیگیری‎هایی در این خصوص انجام و به ما قول مساعد دادند تا شرایط بهتری برای استان رقم بخورد.

وی افزود: روز گذشته ۵۰ مگابایت به سهمیه برق استان اضافه شد هر چند این مقدار کافی نیست اما در روزهای آینده شرایط بهتری رقم‌ می‎خورد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه تولید برق در دست ما نیست، گفت: به عنوان مدیر عامل شرکت توزیع برق این بستر را فراهم کردیم که اگر تولید فراهم باشد بتوانیم برای مصرف تا یک هزار و ۵۰۰ مگابایت توزیع انجام شود.

نصیری‎نیا بیان کرد: برنامه‎ریزی ما با توزیع روزانه ۸۳۶ مگابایت برق بود اما یک‎باره سهمیه برق استان کاهش یافت و این‌امر موجب به هم خوردن برنامه‎ریزی ما شد از این رو طی یکی دو روز گذشته برخی مناطق به جای یک‎بار دو بار خاموشی در روز داشتند.

وی در خصوص افرادی که وسایلشان در نوسانات برق دچار آسیب شده است، گفت: افرادی که دچار خسارت شدند به اداره برق مراجعه کنند ما با شرکت بیمه قرارداد داریم و کارشناسان ما در این زمینه رسیدگی‎های لازم را انجام می‎دهند.

ب اساس این‌گزارش در سالی که به نام «تولید، پشتیبانی‎ها و مانع‎زدایی» نامگذاری شده است برخی مسوولان بی‎تدبیر با بی‎برنامگی و قطعی‎های نامنظم برق عملأ سعی در مانع‌تراشی بخش تولید دارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار