نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت مسئولان است، گفت: تشکیل دولت قوی، کارآمد و پرتحرک تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی است.

عضو مجمع نمایندگان گلستان:‌ به دولت "قوی و پرتحرک" نیاز داریم/۷۰ درصد مشکلات ‌از سوءمدیریت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت:  جمهوریت و اسلامیت، دو بال نظام اسلامی هستند که برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت کشور توسط مردم، مصداق جمهوریت نظام است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، امری مهم و سرنوشت ساز است، گفت: در نظام اسلامی و در همه امور آن، مردم نقش دارند و تعیین کننده هستند و همه ارکان و سطوح نظام توسط مردم مشخص می‌شود. در گام دوم انقلاب اسلامی همه ما وظیفه داریم این موضوع را برای مردم به درستی تبیین کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در  سال‌های اخیر با همت مردم و مسئولان گام‌های خوبی برای رشد و توسعه برداشته شده است، افزود: با اینحال هنوز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که رفع آنها نیاز به نیروهای مدبر، متخصص و متعهد دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد مشکل اصلی مردم است، ادامه داد: در  10 سال اخیر رهبر انقلاب شعار سال‌ها را اقتصادی قرار دادند و تحقق این شعارها در وهله اول باید توسط بالاترین مقام اجرایی کشور که رئیس جمهور است و همه معاونان، وزرا، استانداران و غیره انجام شود. امروز فقط یک دولت قوی، کارآمد، پرتلاش، باانگیزه و انقلابی می‌تواند دغدغه‌های مردم را رفع کند.

نوروزی گفت: در 40 ساله دوم انقلاب، باید رئیس جمهوری با انگیزه داشته باشیم که داری خوی اشرافی‌گری و اهداف حزبی و سیاسی خود نباشد؛ باید با الگوی انقلابی پای کار باشد تا بتواند در همه بخش‌ها موانع را برطرف کنند. هر استانی ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص به خود را دارد و رئیس دولت باید از مدیرانش بخواهد تا سند آمایش، توسعه و اشتغال هر استان را بر پایه مزیت‌های آن منطقه تهیه و اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه به دولت مقتدر نیاز داریم، خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها در 42 سال اخیر از حمایت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار بودند، به بیانی دیگر همه دولت‌ها در سایه‌سار نعمت ولایت بودند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم در تعیین سرنوشت خود و دیگران نقش دارند و باید در انتخاب‌هایمان دقت نظر داشته باشیم. هیجان و احساسات چیز بدی نیست اما باید انتخاب را درست و آگاهانه و براساس یک مدل انقلابی انجام دهیم.

وی گفت: سکان اجرایی کشور را باید به فردی دلسوز و توانمند بسپاریم که بتواند علاوه بر فسادستیزی در راستای آرمان‌های نظام و انقلاب و رفع دغدغه‌های مردم گام بردارد.

نوروزی افزود: در تلاطم‌های اقتصادی مانند بورس که مردم به آن چشم امید داشتند و اموال و زندگی خود را در بورس گذاشتند و امروز مشکل دارند یا واحدهای تولیدی که گرفتار هستند، این رئیس جمهور است که باید میدانی و عملیاتی وارد شود و این مشکلات را برطرف کند.

وی اظهار داشت: مشکلات امروز کشور شاید حدود 30 درصد آن ناشی از تحریم‌ها باشد اما 70 درصد آن به علت سوء مدیریت است. برای همین دولت باید برنامه و هدف داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز در برخی بخش‌های پیشرفت‌های خوبی به دست آمده به علت مجاهدت و فداکاری نیروهای مومن و انقلابی در کشور است و باید این رویه را به اقتصاد هم تسری دهیم.

وی با بیان اینکه مجلس همانگونه که به دولت دوازدهم کمک کرد، از دولت آینده هم حمایت می‌کند، افزود: با توجه به همه تنگناهایی که در کشور ایجاد شده باید در برنامه‌ها بازنگری داشته باشیم  و عقب افتادگی‌ها را شناسایی کنیم.

وی ابراز داشت: دولت قوی نه فقط در داخل بلکه در منطقه و مناسبات بین المللی دست برتر را خواهد داشت. نیاز داریم در عرصه بین المللی با هر رأی تیری به قلب دشمنان بزنیم.

نوروزی گفت: مردم صبوری و بزرگواری کردند و این را در 42 سال اخیر اثبات کردند اما حضور در انتخابات بسیار مهم است، باید کمک کنیم تا دولت قوی و پرتحرک با پشتوانه عظیم مردمی داشته باشیم. هرچقدر پشتوانه مردمی دولت بیشتر باشد، قدرت چانه زنی و دیپلماسی ما هم بیشتر خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار