رئیس پارک علم و فناوری گلستان :

ئیس پارک علم و فناوری گلستان، مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور را به مطالبه‌گری از مجموعه پارک علم و فناوری دعوت کرد و گفت: به من و همکارانم با پیشنهادات سازنده خود در راستای ترسیم نقشه راه کمک کنید.


 مطالبه‌گری از مجموعه پارک به ما در ترسیم نقشه راه کمک می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، به نقل از روابط عمومی پارک علم وفناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری ظهر امروز در جلسه‌ای که با عنوان "نشست آسیب‌شناسی دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری کشور" با حضور مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور حاضر در این نمایشگاه، در محل پارک گلستان برگزار شد، از حضور فعالانه تک‌تک استارتاپ‌ها در این نمایشگاه قدردانی کرد.

دکتر غفاری، بازخوردهای دریافتی از نمایشگاه اینتوتکس 2021 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد بسترهای لازم برای حضور استارتاپ‌های عضو پارک در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی مختلف، یکی از رسالت‌های مهم پارک علم و فناوری گلستان است و ما فقط در این برهه به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی، با بیان اینکه دسترسی به شبکه فعالان اکوسیستم استارتاپی می‌بایست مهم‌ترین دلیل حضور استارتاپ‌ها در پارک‌های علم و فناوری باشد، گفت: شناخت مهره‌ها و دستیابی به شبکه گسترده و طیف وسیع فعالان حوزه‌های مختلف در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، می‌بایست اولویت حضور استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری گلستان را تشکیل دهد و دریافت تسهیلات و ... جزء هدف‌گذاری‌های ثانویه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط قرمز و نارنجی در استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طی یک سال و نیم گذشته موفق به برگزاری نشست‌های دورهمی فعالان استارتاپی نشدیم؛ اما این قول را می‌دهیم که از این پس نشست‌های مختلفی با حضور بازیگران مختلف اکوسیستم استارتاپی به صورت فصلی در شهرهای مختلف استان برگزار خواهیم کرد.

دکتر غفاری در ادامه با اشاره به اینکه تا سال گذشته به لحاظ فضاهای زیرساختی، پایین‌ترین جایگاه در بین پارک‌های علم و فناوری کشور متعلق به پارک گلستان بود، تصریح کرد: طی دو سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای فراهم‌آوردن زیرساخت‌‌های فیزیکی در مجموعه پارک گلستان انجام شده که خوشبختانه و به لطف خدا در سال ۱۴۰۰ به لحاظ زیرساختی پیشرفت قابل توجهی را در استان شاهد و در بین پارک‌های علم و فناوری صعود چند پله‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین از افتتاح و راه‌اندازی کارخانه نوآوری گرگان طی دو ماهه آینده خبر داد و گفت: ما تصمیمی اتخاذ نموده و به آن جامه‌ی‌ عمل پوشاندیم؛ مطمئناً یکی از زیباترین کارخانه‌های نوآوری کشور را در شهر گرگان راه‌اندازی خواهیم کرد و هم‌اکنون با حداکثر سرعت در حال تلاش برای به سرانجام رساندن این مهم هستیم.

دکتر غفاری در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش‌آفرینی و جایگاه ویژه منتورها در بروز و ظهور موفقیت استارتاپ‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به جد، به دنبال تشکیل یک تیم منتورینگ قوی و درجه یک در سطح استان هستیم و برای شکل‌گیری یک تیم قدرتمند منتورینگ به ویژه در زمینه‌هایی نظیر صنایع خلاق و آی‌تی، حاضر به صرف هزینه خواهیم بود.

دکتر غفاری در پایان؛ مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور را به مطالبه‌گری از مجموعه پارک علم و فناوری دعوت کرد و گفت: به من و همکارانم با پیشنهادات سازنده خود در راستای ترسیم نقشه راه کمک کنید؛ خودتان رو عضوی از بدنه اصلی این سیستم بدانید و پیگیر مطالبات خود باشید؛ ما نیز قویاً از پیشنهادات سازنده شما استقبال خواهیم نمود.

در ادامه، دکتر عمرانی، مدیر مرکز رشد جامع گرگان نیز ضمن ارائه گزارشی جامع از استقرار 5 روزه تیم پارک گلستان در نمایشگاه، از حضور منظم و فعالانه استارتاپ‌ها در این نمایشگاه و نگاه ویژه ریاست پارک علم و فناوری گلستان در فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت حضور پررنگ در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری قدردانی بعمل آورد.

گفتنی است؛ کلیه مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور نیز به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون نمایشگاه‌ اینتوکس۲۰۲۱ و حضور موثرتر در نمایشگاه‌های پیش رو پرداختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار