جلسه بررسی عملکرد و برنامه ریزی تولید پرورش ماهی در قفس و پن شیلات گلستان برگزار شد.


دریافت پروانه تاسیس و اعلام برنامه تولیدی ماهی در قفس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرکل شیلات گلستان در جلسه بررسی عملکرد و برنامه ریزی تولید پرورش ماهی در قفس و پن گفت: شرکتهایی که آمادگی پرورش دارند و تا کنون پروانه تاسیس خود را دریافت نکرده اند ظرف یک هفته برای دریافت پروانه تاسیس اقدام کنند.

سیدجواد قدس علوی افزود: شرکت هایی که آمادگی پرورش دارند برای انتقال قفس به دریا و تامین و ذخیره سازی بچه ماهی کپور دریایی اقدام و درخواست خود را همراه با معرفی مزرعه حد واسط به شیلات اعلام کنند.

وی از پرورش دهندگان خواست برای تکمیل ظرفیت ساخت و ساز قفس ها و بیمه مزارع خود اقدام کنند.

مهندس قدس علوی با اشاره به ضرورت لایروبی رودخانه گرگانرود و احداث سایت پشتیبان برای پرورش ماهی در دریا گفت: پیگیریهای لازم برای شروع احداث سایت پشتیبان در مناطق مورد مطالعه و لایروبی رودخانه گرگانرود، در حال انجام است.

 وی  با اشاره به اینکه، برنامه  تولید 700تُن ماهی در افق 1404در پهنه آبی دریای خزر با استفاده از طرح پرورش ماهی در دریا، پیش بینی شده است افزود: این طرح در دو دهه اخیر به عنوان یکی از ظرفیتهای بکر توسعه آبزی پروری در کشور مطرح شده است که گلستان به عنوان مبتکر و مبدع این طرح توانست تولید خود را از 58تُن در سال92 به 150تُن در سال99 ارتقا دهد.

همچنین در این جلسه مهندس سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله پرورش ماهی در قفس و پن و تولید سال99 گفت: در حال حاضر 58قفس و پن با ظرفیت تولید 200 تُن و اشتغال زایی 60نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در سواحل استان جانمایی و مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار