مدیر جهاد کشاورزی کردکوی:

مومنی گفت: براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود و متخلفان به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

آتش زدن بقایای گیاهی جرم است/ حبس و جزای نقدی در انتظار متخلفان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدرضا مومنی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در فصل برداشت محصول پاییزه قرار داریم و از کشاورزان درخواست داریم پس از برداشت محصولات خود از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: یکی از اهداف بلند مدت سازمان جهاد کشاورزی بحث حفظ آب و خاک است و در این راستا باید بقایای گیاهی در مزارع حفظ شود و توصیه های لازم به کشاورزان انجام شده است.

 

مومنی متذکر شد: کشاورزان  همراهی لازم با جهاد کشاورزی را در این زمینه داشتند و آتش زدن بقایای گیاهی به مراتب کاهش پیدا کرده است.

 

وی افزود: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می شود و به محیط زیست آسیب می رساند و متخلفان به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

 

رئیس جهاد کشاورزی کردکوی خاطرنشان کرد: بحث کشت حفاظتی یکی از سیاست های جهاد کشاورزی به منظور حفظ آب و خاک است و درخواست ما از کشاورزان این است که با حفظ بقایای گیاهی می توانند کشت مستقیم را انجام دهند که مزایای زیادی برای آنها به همراه دارد.

 

مومنی متذکر شد: مواد آلی خاک حفظ می شود و کربن آلی خاک از سه به یک کاهش پیدا کرده است، افزایش میکروارگانیسم ها و با حفظ زیست توده 135کیلوگرم از بقایای به زمین بر می گردد.

 

وی گفت: کاهش هزینه تولید درواحد سطح دارد و لایحه سخت نیز در بلند مدت برای اراضی به وجود نمی آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار