رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت که امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای گلستان پنج میلیارد ریال برای تعمیر و بهسازی سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه فراغی و نیز تجهیز سه کتابخانه‌ عمومی دیگر این شهرستان پیش بینی شده است.

پنج میلیارد ریال برای بهسازی کتابخانه‌های گنبدکاووس پیش‌بینی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علیرضا مجاهدی‌راد روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس اظهارداشت که در صورت تخصیص کامل این اعتبار، اقدامات پیش بینی شده جهت بهسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی از پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از محل نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل عوارض صدور پروانه ساختمانی توسط ۲ شهرداری‌ گنبدکاووس و اینچه برون درسال گذشته گذشته خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال این نهاد ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیارد ریال از محل نیم درصد سهم خود از شهرداری‌ها درآمد داشته باشد.

مجاهدی‌راد همچنین از جذب نیروی تخصصی ویژه واحد نابینایان کتابخانه عمومی فراغی گنبدکاووس بعد از گذشت ۱۰ سال از زمان افتتاح این بخش خبر داد و اضافه کرد: واحد نابینایان این کتابخانه ۴۵۰ جلد کتاب خط بریل به صورت تخصصی دارد که جمعیت حدود هزار و ۳۰۰ نفری نابینایان و کم بینایان شهرستان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود چهار کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی در گنبدکاووس گفت: با اینکه سه هزار و ۴۲ نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند اما به سبب شرایط کرونایی، بیشتر فعالیت‌های این نهاد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست، توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از عوامل اصلی ارتقای سلامت روح انسان دانست و گفت: دستیابی به جامعه‌ای پویا نیازمند همکاری تک تک نهادهای فرهنگی برای حرکت در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب است.

فرازنه جعفری افزود: باتوجه به نزدیکی زمان کنکور نیاز است با همکاری سایر نهادهای فرهنگی، ساز و کاری در نهاد کتابخانه‌های عمومی اندیشیده شود تا دانش آموزان کم بضاعت نیز بتوانند از منابع و کتاب‌های کمک آموزشی از طریق فضای کتابخانه‌ای استفاده کنند.

وی از اعضای انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس خواست علاوه بر معرفی کتاب در فضای مجازی، زمینه ارتباط بهتر پژوهشگران و نویسندگان را با نهاد کتابخانه‌ها برای تولید محتوا متناسب با نیاز روز جامعه فراهم کنند.  

همچنین عارف گرگانی رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز دراین نشست وعده داد هزینه خرید یک دستگاه چاپ‌گر خط بریل برای استقرار در واحد نابینایان کتابخانه فراغی به منظور استفاده جامعه نابینایان و کم بینایان شهرستان توسط این نهاد پرداخت شود.

شهرستان گنبدکاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار