مدیران کل دوره‌های گذشته امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، از بانوان استان خواستند با هدف رسیدن به توسعه پایدار و تقویت مردمسالاری دینی در پای صندوق رای حاضر شوند.

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ از نگاه مدیران زن گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، این افراد معتقدند حضور پرشور بانوان در روز رای گیری علاوه بر نمایش همبستگی زنان در فرایند دموکراسی، موجب افزوده شدن بر آرای رییس جمهور منتخب شده و پشتوانه مناسبی برای دولت بعدی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: مشارکت حداکثری بانوان به عنوان نیمی از جمعیت و منابع انسانی در  انتخابات ۲۸ خرداد ماه، گامی موثر برای رسیدن به توسعه  پایدار کشور و همچنین استان است.

طاهره جباری توران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت سیاسی بانوان در انتخابات اظهار داشت: زنان ایران در همه برهه های حساس تاریخ انقلاب از زمان شروع نهضت تا دوران دفاع مقدس و پس از آن پابه پای مردان در عرصه سیاسی فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری همه اقشار جامعه بخصوص بانوان در پای صندوق های رای نشان دهنده تایید و قبول نظام جمهوری اسلامی از سوی آنان و مهر تائیدی بر گسترش امنیت کشور در سطح جهانی است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه حضور و توانمندسازی بانوان در همه عرصه ها برای توسعه کشور ضروری است، گفت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی برای تحکیم بنیان خانواده نیازمند تخصیص قسمتی از اعتبارات دستگاه های اجرایی به امور زنان و بانوان است.

جباری توران با اشاره به افزایش حضور بانوان در پست های مدیریتی طی دوره هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده بیش از گذشته از توان زنان برای سپردن مسوولیت های مهم در کابینه و هیات وزیران استفاده شود.

مدیرکل سابق بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز با اشاره به حضور فعال و گسترده بانوان در صدر اسلام از جمله حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) گفت: زنان جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره با حضور فعال و اثرگذار خود به تحکیم نظام اسلامی کمک کرده اند.

الهه غیناقی اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو با حضور گسترده و با بصیرت همه اقشار محقق می‌شود و بانوان گلستانی نیز در این مسیر به عنوان یک حق و تکلیف در انتخابات شرکت می کنند.

وی افزود: تلاش ویژه بانوان در همه امور ستودنی بوده و با توجه به اعتقاد راسخ زنان برای فعالیت در امور دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از آن ها انتظار می رود خانواده، فرزندان، دوستان و اقوام خود را برای حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای ترغیب کنند.

مدیرکل پیشین بانوان و خانواده استانداری گلستان و عضو فعلی شورای شهر گرگان نیز با بیان نگاه فراجنسیتی بانوان برای شرکت در انتخابات خاطر نشان کرد : بانوان مثل همیشه حضور پررنگ و تاثیرگذاری در مشارکت بیشتر مردم و شورآفرینی در انتخاباتی با سماجت و پیگیری فعال، خالصانه و صادقانه دارند.

فائزه عبداللهی اظهار داشت: بانوان در فرایند تبلیغات فضای مجازی همچون سال های گذشته موثرترین افراد در شناخت افکار و سوابق اجرایی نامزدهای انتخابات هستند و از این فرصت برای شناساندن بهتر افراد به اعضای خانواده و اقوام استفاده می‌کنند.

وی با بیان افزایش تعداد بانوان تحصیل کرده در کشور اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده بر تعداد زنان حاضر در پست‌های مهم و مسوولیت های سنگین اضافه شود.

مهری مهدوی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان در دولت دهم نیز با بیان این که زن و مرد پابه پای هم برای ساختن کشور، جامعه، خانواده مسئولیت دارند، گفت: در انتخابات پیش رو تفاوتی در زن و مرد وجود ندارد و هر کسی با رسیدن به سن قانونی و برخورداری از حس مسئولیت پذیری باید در انتخابات شرکت کند.

وی اظهار داشت: زنان در انتخابات دوره های گذشته ثابت کردند سرنوشت ساز کشور بوده و با آگاهی کامل از تکلیف شرعی در انتخابات شرکت می کنند.

مهدوی با اشاره به خواسته اصلی زنان از دولت آینده ادامه داد: بانوان با پوست و استخوان خود مباحث اقتصادی را درک کرده و یکی از مطالبات اصلی آنان از دولت آینده رفع مشکلات اقتصادی برای تحکیم بنیان خانواده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری استان در دولت نهم نیز بیان کرد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و زنان در مسائل سرنوشت ساز کشور از جمله انتخابات زنان نشان دادند که می توانند در تعیین فرد منتخب نیز تاثیرگذار باشد.

نصرت بابایی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب، تعداد کمی از بانوان آن هم به صورت نمایشی در امور سیاسی شرکت داشتند اما این روند بعد از انقلاب عوض شده و بانوان در مسائل اساسی مملکت حضور فعال و پر رنگی داشته و خوش درخشیدند.

وی افزود: با توجه به روند کاهشی جمعیت در ایران از دولت آینده خواست نگاه ویژه‌ای در برنامه های حمایتی خود برای ازدواج آسان داشته و به جوانان برای تشکیل زندگی و خانواده و فرزند آوری کمک کند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری استان گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات  سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال هستند که ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر آنان برای اولین بار در رویداد مهم تعیین سرنوشت کشور شرکت می کنند و حدود نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار