رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس گفت که طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از امروز دوشنبه ۱۷ خرداد با مشارکت سه کتابفروشی و تخصیص ۱۰۲ میلیون ریال یارانه خرید همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز شد.

طرح بهارانه کتاب در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر ساله طرح‌های فصلی فروش کتاب باعنوان بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه با تخفیف ۲۰ درصدی همراه با استقبال خوب دوستداران کتاب در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: در طرح "بهارانه کتاب ۱۴۰۰" سقف مجاز خرید برای هر نفر ۲ میلیون ریال است و علاقمندان به کتاب می‌توانند تا ۲۳ خرداد به صورت حضوری به کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب، حافظ شعبه سه و کافه سلام گنبدکاووس مراجعه و با ارائه کد ملی، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠ درصدی خریداری کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس اضافه کرد: براساس یارانه خرید مشخص شده برای سه کتابفروشی شهرستان، پیش بینی می‌شود امسال ۵۱۰ میلیون ریال کتاب در طرح بهارانه به فروش برسد.

شجاعی استقبال از طرح‌های فروش فصلی کتاب با تخفیف ۲۰ درصد در گنبدکاووس را خوب دانست و گفت: در بیشتر مواقع در سه روز نخست سهمیه یارانه خرید کتابفروشی‌ها به پایان می‌رسد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته در مجموع برای اجرای چهار فصل بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه فروش کتاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال یارانه خرید به کتاب فروشی‌های شرکت کننده در این طرح تخصیص یافت.

احمد گلچین بابیان اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود، افزود: اجرای طرح بهارانه کتاب از امروز به مدت یک هفته در ۱۲ کتاب‌فروشی شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس آغاز شده است.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، از سال ۱۳۹۴ تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند پس از ثبت نام می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت دارد به خریداران بفروشند.

این طرح که از آن باعنوان طرح‌های فصلی فروش کتاب یاد می شود از جمله امکاناتی است که کتابفروشان وجود آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کووید ۱۹ ضروری می‌دانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار