ابوالحسن امامی:

. مسئولین جدید اداره ارشاد، مردم را از این فرصت بزرگ محروم کردند. می شد با توجه به مشکلات مالی ذکر شده، در یک فضای کوچک تر، این نمایشگاه برگزار شود تا این جریان چند ساله متوالی، قطع نشود. این فرصت حیف شد.مردم باید از دستگاه های فرهنگی این حق را مطالبه کنند.این فرصت برای امسال از دست رفته است.

مسئولین اداره ارشاد استان، مردم را از فرصت بزرگ نمایشگاه کتاب محروم کردند

ابوالحسن امامی، معاون سابق فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، نمایشگاه کتاب را یک فرصت بزرگ برای استان دانست و افزود: نمایشگاه کتاب، یک فرصت است برای مردم استان گلستان که دیدن کردن از نمایشگاه کتاب تهران برای آن ها دشوار است، تا به راحتی به انتخاب و خریداری کتاب مورد نظر خود بپردازند. همچنین وجود این نمایشگاه فرصتی بود که سرانه مطالعه استان بالا رود ، مردم با ناشرین مطرح کشور آشنا شوند و بتوانند نمایشگاه کتاب را در شهر خود ببینند.

gyutyuu

امامی در ادامه در نقد عدم برگزاری این نمایشگاه در گلستان گفت: با توجه به توصیه های رهبری  مبنی بر گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، نمایشگاه کتاب کار فرهنگی با ارزشی است که در کل کشور جریان پیدا کرده و  این فرهنگ را در کل کشور  نهادینه نموده است. دلیل مسئولین محترم ارشاد استان گلستان برای عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در این استان را نداشتن بودجه و اعتبار برای آماده کردن مکان برگزاری آن عنوان می کنند. اما این موضوع را می شد با مدیریت کردن حل کرد.از طرفی وزارت ارشاد، یک یارانه در اختیار استان قرار می دهد و بستر را برای آن ها فراهم می کند. مسئولین جدید اداره ارشاد، مردم را از این فرصت بزرگ محروم کردند. می شد با توجه به مشکلات مالی ذکر شده،  در یک فضای کوچک تر، این نمایشگاه برگزار شود تا این جریان چند ساله متوالی، قطع نشود. این فرصت حیف شد.مردم باید از دستگاه های فرهنگی این حق را مطالبه کنند.این فرصت برای امسال از دست رفته است.

ytyutyu

ارسال نظر

آخرین اخبار