ائمه جمعه گلستان بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ تأکید و آن را رمز اعتلا و وحدت ایران برشمردند.

تاکید ائمه جمعه گلستان بر مشارکت حداکثری/حضور؛ رمز اعتلای کشوراست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، 28خرداد ماه، موعد حضور گسترده مردم در یک حماسه بزرگ سیاسی است؛ حماسه‌ای که با آرا ی تک تک مردم این سرزمین از مذاهب و اقوام مختلف به منصه ظهور خواهد رسید.

دعوت به حضور برای ایجاد ایران قوی وظیفه همگانی است اما در این بین علما و ائمه جمعه با توجه به جایگاه سیاسی و دینی، مسئولیت بیشتری دارند تا مردم را برای خلق حماسه دیگر به حضور در انتخابات دعوت کنند.

دسیسه‌های دشمنان از ماه‌های قبل برای دور کردن مردم از پای صندوق‌های رأی به صورت آشکار آغاز شده و حضور و مشارکت حداکثری خط بطلانی بر تمام آمال و آرزوهای دشمنان خواهد کشید.

گلستان، رنگین اقوام که همواره در زمره استان‌های با مشارکت بالا بوده، آماده ثبت حماسه دیگر است و ائمه جمعه این استان از همه اقوام و مذاهب ساکن در این استان خواسته‌اند تا برای حمایت از این خاک و نظام در میدان عمل حاضر شوند.

حضور حداکثری پشتوانه عظیم برای انقلاب اسلامی خواهد بود

امام جمعه موقت گرگان گفت: دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز دارند و تبلیغات مسموم و زهرآگینی دارند که مردم را ناامید کنند.

حجت الاسلام قاسم لیوانی افزود: اما همه به یاد داریم که امام راحل توصیه می‌کرد که همه پای صندوق رأی حاضر شده و رهبر معظم انقلاب هم توصیه اکید دارند که مردم مشارکت حداکثری داشته باشند.

لیوانی بیان کرد: حضور حداکثری پشتوانه عظیمی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

شفافیت و پیروی از گفتمان انقلاب معیار انتخاب اصلح

امام جمعه گنبدکاووس در خصوص مشارکت مردم و معیار انتخاب فرد اصلح گفت: شفافیت و پیروی از گفتمان انقلاب، معیار انتخاب اصلح است.

مردم شرکت در انتخابات را باید امری واجب بدانند حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید بر اینکه باید انتخاب اصلح را دستور کار انتخابات قرار داد، افزود: مهم‌ترین شاخصه فرد اصلح این است که جهت گیری‌های او در امتداد جهت گیری‌های رهبر معظم انقلاب باشد تا چرخ اداره کشور بر یک پاشنه بچرخد.

وی در مورد حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: اگر این مساله برای مردم به درستی روشن شود که بین عزت، برآورده شدن اهداف و آرزوهایشان و حضور در پای صندوق‌های رأی رابطه مستقیم وجود دارد قطعاً حضور پرشورتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: بدبینی و تبلیغات وسیع دشمنان برای تحریم انتخابات و تلاش برای مشارکت پایین مردم نشان دهنده این است که ما راه را درست رفته‌ایم و جهت گیری های این دوره انتخابات هیچ سودی برای آنها ندارد.

داوطلبان انتخابات اموال و برنامه‌های خود را شفاف کنند

امام جمعه شهرستان علی آباد کتول هم گفت: موضوع شفافیت فقط شعار دادن نیست بلکه داوطلبان انتخابات باید اموال و برنامه‌های خود را در عمل شفاف کنند.

حجت الاسلام علی مهدی نژاد افزود: مردم باید شرکت در انتخابات را امری واجب بدانند و توجه داشته باشند با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات آبروی کشور و نظام را حفظ و رئیس جمهور آینده با پشتوانه قوی‌تری در تمام صحنه‌ها وارد می‌شود.

شفافیت کاندیداها انتخاب اصلح را برای مردم آسان می‌کند

امام جمعه شهرستان آزادشهر هم گفت: اگر کاندیداها در برنامه‌ها و عملکرد خود شفافیت داشته باشند مردم با آگاهی کامل و راحت تر فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام عین الله شهابی افزود: وقتی شفافیت در انتخابات باشد، رغبت مردم در صحنه انتخابات بیشتر و تشخیص اصلح برای آنان آسان‌تر می‌شود و می‌دانند به چه کسی باید رأی بدهند.

وی ادامه داد: فرد اصلح باید عالم، آگاه و مطلع از همه مشکلات کشور باشد تا بتواند مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کند.

شهابی با تاکید بر این مطلب که کشور ما به حاج قاسم‌ها نیاز دارد گفت: شهامت، شجاعت و اقتدار در میدان از دیگر مشخصات فرد اصلح است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن انتخابات گفت: قهر در انتخابات کار دلسوزان انقلاب نبوده و برنامه مهندسی شده دشمن است و باید با حضور حداکثری تلاش دشمنان را بی اثر کنیم.

شهابی عنوان کرد: مشارکت حداکثری اصل اساسی انتخابات است و همه مردم در این حماسه نقش اساسی دارند.

دادن رأی مانند انداختن تیری بر قلب دشمن است

امام جمعه آق قلا هم گفت: همه مردم شریف ایران اسلامی و گلستانی‌ها به خصوص اهل سنت باید وظیفه قانونی و شرعی خود را به منصه ظهور برسانند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: بدانیم که انداختن هر رأی به داخل صندوق تیری بر قلب دشمنان بوده لذا باید با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با بررسی و مطالعه دست به انتخاب بزنند، ادامه داد: باید فردی انتخاب شود که از هر حیث (اخلاق، رفتار، گفتار، کردار، منش اسلامی و غیره) واجد شرایط باشد.

میرزاعلی تاکید کرد: این انتخابات به لحاظ سیاسی و اجتماعی و بین المللی حائز اهمیت است چرا که دوست و دشمن چشم به این انتخابات دوخته‌اند، بنابراین حضور پرشکوه و حداکثری همراه با انتخاب اصلح، کشور را تضمین، دوستداران انقلاب را خوشحال و دشمنان را ناامید می‌کند.

وعده‌های توخالی مردم را دلسرد می‌کند

امام جمعه بندرترکمن گفت: داوطلبان انتخابات باید برنامه‌ها و اموال خود را شفاف کنند تا اعتماد سازی شود.

عبدالرحمن آخوند کر با بیان این مطلب که انتخاب فرد اصلح وظیفه مهم و سختی است که برعهده مردم قرار دارد، افزود: فرد اصلح باید فردی مدیر، مدبر و باتقوا باشد و از روزی که باید در پیشگاه الهی جوابگو باشد بترسد.

وی بیان کرد: همانطور که دشمنان می‌کوشند تا انتخابات را کمرنگ کنند ما باید برای خنثی کردن نقشه‌های آن‌ها تلاش کنیم و کاندیداها را خوب بشناسیم تا بتوانیم فرد مدیر و صالحی را انتخاب کنیم.

امام جمعه بندرترکمن با بیان این مطلب که رأی تک تک ما مهم است افزود: با همین رای‌ها رئیس جمهور کشور انتخاب می‌شود و این شخص به مدت چهار سال به عنوان نماینده ما سکان اداره کشور را در دست می‌گیرد، پس باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با انتخاب فرد اصلح و باتقوا و کسی که توانایی حل مشکلات اقتصادی جامعه را دارد زمینه سربلندی کشور و مردم را فراهم کنیم.

یقیناً مشارکت احزاب و گروه‌ها، اقوام و مذاهب مختلف در انتخابات بار دیگر اقتدار نظام در برابر دسیسه‌های خارجی را به اثبات خواهد رساند و در این فرصت کوتاه دعوت به حضور در این رخداد سیاسی وظیفه همگان محسوب می‌شود که بار مسئولیت بر دوش علما سنگینی بیشتری دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار