مدیر امور آب و فاضلاب گرگان:

غلامی گفت: مشکل کمبود آب در سطح شهر گرگان ریشه ای است و امیدواریم با درایت مسئولان این قطعی آب را برطرف کنیم.

کمبود منابع آبی در گرگان ریشه ای است/ ۹ ساعت قطعی آب شبانه در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ قربان غلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به خشکسالی ها و همچنین کاهش نزولات جوی میزان آب های سطحی و زیر زمینی کاهش یافت.

مدیر امور آب و فاضلاب گرگان ادامه داد: در شهر گرگان امکان افزایش تامین منابع آبی نیز نداشتیم و نیاز تامین نزدیک به میزان مصرف است.

غلامی گفت: نسبت تامین منابع آبی تا میزان مصرف آب در گرگان شاهد کاهش 500 لیتر بر ثانیه هستیم و به این دلیل برای مدیریت این مسئله و همچنین توزیع عادلانه آب مجبور هستیم مدیریت مصرف شبانه را داشته باشیم تا در روز مشکل کمبود آب را حل کرده باشیم.

وی افزود: از ساعت 21 و 30 تا 9 قطعی و ذخیره سازی ذخایره آبی را آغاز می کنیم و این اقدام تا ساعت پنج صبح در کل سطح شهر ادامه دارد و در کل سطح شهر از ساعت 6 صبح آب همه مناطق وصل می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب گرگان متذکر شد: مشکل کمبود آب در سطح شهر گرگان ریشه ای است و امیدواریم با درایت مسئولان این قطعی آب را برطرف کنیم.

غلامی یادآور شد: هر چه با میزان کمبود آب رو به رو باشیم باید به همان نسبت به ذخیره سازی آب اقدام کنیم و براساس ارزیابی های ما باید حدود 9 ساعت قطعی آب اتفاق بیفتد تا مشکلی نسبت به کمبود آب در گرگان اتفاق نیفتد.

وی گفت: با شروع گرما در ابتدای تابستان ممکن است مشکل تامین ما کمتر شود و این مسئله ممکن است که شرایط ما را وخیم تر کند، رودخانه زیارت نسبت به سال قبل یک سوم دبی دارد و منابع تامین ما نیز با توجه به آغاز فصل کشاورزی و افزایش دما به سختی اتفاق می افتد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار