مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از فعالیت ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در استان خبرداد و گفت: در گلستان هفت بازارچه صنایع دستی در دست احداث است.

فعالیت ۳۰هزار هنرمندصنایع دستی درگلستان/۷ بازارچه درحال احداث است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر احمد تجری ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی تجاری سازی محصولات صنایع دستی گلستان اظهار کرد: گلستان به دلیل تنوع اقوام ظرفیت‌های خوبی از لحاظ کیفیت و کمیت صنایع دستی دارد و ۳۰ هزار هنرمند در سطح استان فعال هستند که بعضاً نشانه های ملی و بین‌المللی هم دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: چیزی که در صنایع دستی ما به آن نیاز داریم تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات زیرا اگر به این امر توجه کنیم، فروش محصول افزایش یافته و ثبات و توسعه اشتغال برای هنرمندان صنایع دستی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: با کمک هنرمندان و متخصصان استان سند جامع تجاری سازی صنایع دستی، اسفند سال گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد و به عنوان یک نقشه راهبردی مورد توجه قرار گرفت.

تجری ادامه داد: در گلستان هفت بازارچه در دست احداث است که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شده و باید روند اجرایی آن تسریع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای احداث این بازارچه ها تخصیص یافت و امسال هم ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: دوازدهمین سامانه فروش اینترنتی در گلستان به زودی راه اندازی می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار