فرماندار شهرستان گالیکش گفت: راه‌اندازی سامانه فروش صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پشنوانه محکمی در راستای حمایت از هنرمندان این حوزه است.

راه‌اندازی سامانه فروش صنایع‌دستی پشتوانه محکمی برای حمایت از هنرمندان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گالیکش، علی‌اصغر میرزایی شامگاه جمعه در نشست هم‌اندیشی بانوان توانمند حوزه صنایع دستی اظهار کرد: اولویت نخست هنرمندان صنایع دستی نگاه به جنبه مادی آن نیست بلکه هنرمندان این حوزه با ذوق و علاقه خاص به این عرصه ورود می‌کنند.
وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی یکی از مراکز مهم در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی است، تصریح کرد: یکی از مراکز مهمی که با توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی ارتباط مستقیم دارد حوزه صنایع دستی و گردشگری است.
فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به ارائه طرح‌های نو در تولید و ساخت کارهای صنایع دستی ادامه داد: با توجه به تغییر در سلایق جوانان و نسل امروزی برای پذیرش تولیدات صنایع دستی، هنرمندان می توانند با ترکیبی از صنایع دستی سنتی و ارائه طرح‌های نو با توجه به سلایق افراد  در ساخت این تولیدات رضایت‌مندی مشتریان را به همراه داشته و فروش خود را افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع دستی با استفاده از خلاقیت و ابتکار در بخش‌های مختلف مانند طراحی و الگوسازی ضمن تولید صنایع دستی با کیفیت باید بتوانند هنرهای نو و جدیدی را در این حوزه به مشتریان خود ارائه دهند.
میرزایی حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی را از وظایف مهم و اصلی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برشمرد و افزود: ارائه تسهیلات حمایتی و کم بهره توسط این اداره می‌تواند در توسعه و ارتقای حوزه صنایع دستی تاثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ظرفیت‌های موجود صنایع دستی و تولیدکنندگان این حوزه  را شناسایی کرده تا بتوانیم گام مهمی در راستای جهش تولید در این حوزه برداریم.
فرماندار شهرستان گالیکش بهره‌گیری از ظرفیت‌های بوم‌گردی در راستای عرضه فروش محصولات صنایع دستی را مهم‌ترین عامل معرفی کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بوم‌گردی، اماکن مذهبی و دیگر مکان‌های گردشگری در معرفی تولیدات صنایع‌دستی به مسافران و فروش این محصولات مهم‌ترین عامل در فروش این محصولات است.
وی با تاکید بر راه‌اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در گالیکش ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی شهرستان احداث و راه‌اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان این حوزه و بهبود اشتغال آنها است.
میرزایی گفت: مجوز احداث بازارچه در کارگروه استانی در حال پیگیری است و امید داریم هر چه سریع‌تر رفع این  موانع بتوانیم این بازارچه راه‌اندازی کنیم.
وی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه فروش صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عضویت هنرمندان در این سامانه پشتوانه محکمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان این حوزه است.
فرماندار شهرستان گالیکش گفت: کارگاه چرم‌دوزی که تلفیقی از طراحی دوخت سنتی چرم و سوزن‌دوزی است با اشتغال حدود سه نفر توسط یکی از بانوان کارآفرین شهرستان امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار