مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان خبر داد:

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان خبر از برگزاری چهاردهمین دوره" جشنواره زیر سایه خورشید" در گلستان داد.

برگزاری چهاردهمین دوره "جشنواره زیر سایه خورشید"  / ثبت نام 7 هزار خادم یار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، سید حسین علوی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های قبل این جشنواره برگزار می شود اما به دلیل شرایط کرونائی تمهداتی برای آن نیز اندیشیده شده است.

وی افزود: همانند سال گذشته خدام رضوی با دستوراتی که در رابطه با اجرای پروتکل ها ارائه شده به برخی شهر ها سفر می کنند و شهر های قرمز از حضور آنها مستثنی هستند.

علوی گفت: حضور خدام رضوی را امسال به دلیل شرایط کرونایی و با تصمیم گیری شورای تامین در استان لحظه ای کرده ایم که چنانچه اگر شهری به طور ناگهانی وضعیت مساعدی نداشت از حضور خدام در آن ممانعت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه های دهه کرامت امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود لذا برای ممانعت از برخی مسائل ، حضور خدام منوط شده است به روز بعد از رای ریزی به مدت 4 روز  و چنانچه انتخابات دو مرحله ای شود ،  حضور آنان با نظر شورای تامین استان خواهد بود.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در دهه کرامت برنامه های مذهبی و فرهنگی زیادی را در این جشنواره به اجرا گذاشته شده است، اظهار کرد: فقط برنامه حضور خدام تغییر کرده است اما دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی این دهه در قالب این جشنواره با رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی که ستاد کرونا مصوب  کرده است در حال برگزاری است.

وی افزود: تا قبل از سال 98 و شیوع ویروس کرونا حدود 7 هزار خادم یار در سامانه آستان قدس ثبت نام کرده اند  که از این تعداد 4200 نفر امکان دریافت لقب خادم یار را پیدا کردند.

علوی گفت: این سامانه به دلیل شیوع شرایط کرونایی از سال 98 بسته شده است و امیدداریم در پایان امسال و یا سال 1401 مجدد برای ثبت نام خادم یاری راه اندازی شود.

وی با اشاره اینکه خادم یاران آستان قدس رضوی نقش مهمی در رفع محرومیت ها در هر استان دارند ، بیان کرد: خادم یاران مکلف هستند در دو محور عملیاتی از جمله تبیین و ترویج سیره رضوی و رفع محرومیت ها فعال کنند.

علوی گفت: این خادم یاران در کانون ها و محلات مختلف با حضور در منازل افراد نیازمند و رایزنی با دستگاه های اجرائی مرتبط با حمایت از نیازمندان این خانواده ها را معرفی می کنند تا تحت پوششو حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در حمایت از رفع محرومیت ها برنامه دیگر از جمله توانمند سازی خانواده های محروم دارد که در شهرستان آق قلا به صورت "اشتغال پایدار دام سبک" به اجرا گذاشته شده به این صورت که  وام 70 میلیونی با تنفس 6 ماهه برای خرید دام و با حضور دامپزشک به آنان اعطا شده است که تا به امروز 250 خانواده از آن بهره مند شده اند و ادامه حمایت از این طرح برای این خانواده ها منوط به موفقیت این خانواده ها در اجرای طرح است.

علوی افزود: آستان قدس رضوی با اهدای بسته های معیشتی به خانواده های کم درآمد و نیازمند بنا به دستور مقام معظم رهبری در طرح بسته های معیشتی نیز ورود کرده است.

وی گفت: در حمایت از ایتام نیز خادم یاران آستان قدس رضوی در استان نیز در این طرح وارد شده  و کوکان نیازمندی که معرفی شده کمیته امداد هستند را ماهیانه   با پرداخت مبلغی به حساب آنان حمایت می کنند.

وی  در پایان اظهار کرد: امسال 888 برنامه در سطح استان برای برگزاری چهاردهمین "جشنواره زیر سایه خورشید"  در دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار