قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان عنوان کرد:

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با کاهش بیش از 30درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، امسال 175 روستا در استان گلستان با محدودیت آبی مواجه هستند.

محدودیت آب در 175 روستای استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان،  مهندس ابوالفضل رحیمی با اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی می‌شود در بدترین شرایط 110 روستا طی تابستان سال جاری نیاز به آبرسانی سیار داشته باشند که شرکت آبفا در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی افزود: اخیراً در پی قطعی‌های مکرر برق، قطعی‌های آب در استان نیز افزایش یافته است که این به دلیل قطع برق تاسیسات آب بوده و ارتباطی به کمبود و یا افت فشار آب در شبکه توزیع استان ندارد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستاهای استان و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام نیز جزو چالش‌های جدی بر سر راه تامین آب شرب پایدار در استان گلستان است.
رحیمی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در کمک به استمرار ارائه خدمات به تمام مشترکان در تابستان پیش‌رو گفت: کاهش مصرف آب، ترویج مصرف بهینه، رعایت الگوی مصرف و گزارش انشعاب‌های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که مردم می‌توانند به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند.
وی خاطرنشان ساخت: مشترکان با گزارش انشعاب‌های غیرمجاز به سامانه تلفنی 122 و مشترکان روستایی با پرهیز از آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام توسط آب آشامیدنی و استفاده از آب های  غیر شرب به جای آن می‌توانند کمک شایانی به خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب داشته باشند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار