رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان:

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان گفت: مهم‌ترین نگاه رئیس‌جمهور آینده باید در دستور کار قرار دادن توازن منطقه‌ای در کشور که یک الزامات قانونی است، باشد.

نگاه رئیس‌جمهور آینده توجه به توازن منطقه‌ای در کشور باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی امامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی به‌ واسطه مسئولیت ریاست قوه قضاییه و دیگر مسئولیت‌هایی که داشته، با وضعیت موجود و نیازهای کشور به‌خوبی آشنا است و در صورت پیروزی در انتخابات، قطعاً با تیم قوی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و مطابق با آن، برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی با کمک مدیران فنی، کارآمد و پاک دست می‌تواند این برنامه‌ها را در مسیر صحیح اجرا قرار دهد.

امامی در خصوص اینکه برخی‌ها می‌گویند"رئیس‌جمهور اختیاراتی ندارد"، گفت: اگر رئیس‌جمهور اختیارات ندارد چرا این افراد وارد عرصه انتخابات می‌شوند؟ اگر این افراد در کارشان موفق می‌شدند قطعاً همه سهم را متوجه توانمندی خودشان می‌دانستند.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در قانون اساسی اختیارات وسیعی دارد و تمام ظرفیت اجرایی و اداری نظام در اختیار او است. ریاست بسیاری از دستگاه‌های بالادستی از جمله شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی اقتصاد بر عهده رئیس‌جمهور است. کاری که این افراد به دنبال آن هستند، سفسطه و توپ را در زمین دیگری انداختن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل سوم قانون اساسی به توازن منطقه‌ای اشاره دارد، گفت: توزیع عادلانه ثروت یکی از موضوعات مهمی بوده که قانون اساسی ما به آن پرداخته است. متأسفانه این اتفاق هنوز در کشور محقق نشده است. در زمان توزیع بودجه، به استان‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره ارزی دارند، توجه نمی‌شود.

امامی تأکید کرد: رئیس‌جمهور آینده باید با دستور کار قرار دادن توازن منطقه‌ای، شرایط رشد متوازن را برای همه استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور فراهم کند.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان بیان کرد: یکی از عیب‌های اساسی در ساختار مدیریتی کشور، بر هم خوردن این توازن است. این مسئله باعث ایجاد فاصله طبقاتی زیادی در میان استان‌های کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: به گلستان با وجود همه ظرفیت‌هایی که دارد، خوب توجه نشده است. نقش سرمایه‌گذاری‌های کلان مانند پتروشیمی، فولاد و... که در بسیاری از استان‌ها موجب تحول اساسی در بخش اشتغال و افزایش سرانه درآمدی شده، در استان گلستان خالی است.

امامی گفت: البته معتقدیم همان استان‌ها نیز جای کار دارند و باید جهش سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار بدهیم و در این راستا آقای رئیسی در صورت پیروزی در انتخابات مسئولیت خطیری به دوش دارند. باید حرکت جهادی در این بخش اتفاق بیافتد و مردم هم پای کار بیایند.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در گلستان بیان کرد: آقای رئیسی شناخت کافی نسبت به استان گلستان دارد و قطعاً این استان موردتوجه و عنایت ایشان خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار