عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند دولت معتقد و قاطع در برابر تفکرات غربی است، گفت: از اول انقلاب اسلامی تاکنون ۴۰ سند از اسناد بین‌المللی در ایران به توافق رسیده که از این تعداد ۳۴ سند در راستای سبک زندگی غربی توسط دولت روحانی به موافقت رسیده است.

 تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند دولت معتقد و قاطع در برابر تفکرات غربی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمدحاجی ابوالقاسم دولابی در نشست طلاب و روحانیون با موضوع «دولت جوان انقلابی، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی» در مسجد قائمیه اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا دین اسلام را بر تمام ادیان الهی پیروز کرده و تمدن نوین اسلامی را در جهان گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه این ماموریت پیامبر اکرم (ص) در جهان به سرانجام نرسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ماموریت پیامبر اکرم (ص) به سرانجام نرسیده باید نظام تربیتی، نظام اقتصادی، سیاسی، تعامل با کشورهای دیگر، تعامل حاکمیت با مردم، مردم با مردم و در کنار اینها شهر سازی بر پایه اسلام بنا شده و مدل زندگی اسلامی در جهان گسترش پیدا کند.

متاسفانه دولت فعلی نظام اقتصادی خود را با تقلید از غرب پیش می‌برد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه دولت فعلی نظام اقتصادی خود را با تقلید از غرب پیش می‌برد، خاطرنشان کرد: باید نظام اقتصادی، بانکی و تربیتی ما بر پایه دین و تمدن اسلامی باشد اما متاسفانه دولت روحانی با تقلید از غرب نظام اقتصادی و بانکی را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: در این چند سال که دولت فعلی قدرت را در دست داشته سبک زندگی غربی بر ما غلبه کرده و نسخه‌های تربیتی چون سند ۲۰۳۰ توسط این دولت به امضا رسیده است.

دولابی گفت: خوشبختانه کشور ما فقها و متفکرین زیادی در حوزه قرآن و حدیث دارد که بتواند یک سند دینی برای تربیت جوانان و نوجوانان تنظیم کنند و نیازی به اسنادی مانند سند ۲۰۳۰ نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اسناد زیادی در این دولت در راستای سبک زندگی غربی به توافق رسیده که ما از آنها بی‌خبر هستیم، ابراز کرد: مهندسین شهرسازی اسلامی اعلام کردند که بنای شهرسازی کشور ما بر مبنا شهرسازی غربی موسوم به «سند آتن» که در کشورهای اروپایی تنظیم شده که بر پایه سکولارم در حال شکل‌گیری بوده و در آن شهرسازی به سبک اسلامی و دینی کمرنگ شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از اول انقلاب تاکنون ۴۰ سند از اسناد بین‌المللی در راستای سبک زندگی غربی در کشور به امضا رسیده که ۳۴ سند مانند سند ۲۰۳۰ در دولت روحانی به توافق رسیده که سبب نابودی سبک زندگی اسلامی می‌شود.

تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند دولت معتقد و قاطع در برابر هجوم تفکرات غربی است

وی با بیان اینکه تشکیل تمدن اسلامی با سبک زندگی غربی امکان‌پذیر نیست، گفت: کشور ما بر مبنا نظام اسلامی پایه‌ریزی شده تا تمدن نوین اسلامی در کشور و سپس در جهان تشکیل شود اما با وجود دولتی که عمامه دارد ولی مجذوب غرب بوده و زندگی غربی چشم آنها را کور کرده، میسر نیست.

دولابی با اشاره به اتفاقات اخیر در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مناظراتی که در آن رگبار توهین، تهمت و تخریب به سوی دیگر کاندیداها انجام می‌شود به تقلید از مدل انتخاباتی غربی بوده و در این چند سال در دولت فعلی در دانشگاه‌ها و فرهنگ و ارشاد ما به‌جای الگو گرفتن از فرهنگ و معارف دینی، رشته‌ها و کنسرت‌هایی برگزار می‌شود که به عنوان یک اصل در زندگی غربی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی نیازمند دولت معتقد و قاطع در برابر هجوم تفکرات غربی است، بیان کرد: تمدن نوین اسلامی بر پایه باورهای دینی شکل گرفته و نیازمند دولتی است که با اعتقاد کامل و با قاطعیت بتواند در برابر هجوم تفکرات غربی با صلابت ایستاده و بداند چگونه رفتار کند، افرادی می‌توانند در دولت جدید برای تشکیل تمدن نوین اسلامی ایفا نقش کنند که ذهن و فکر آنها با تمدن غرب آلوده نشده و ترجیحا جوان بوده که دارای فکر و ایده و با نشاط هستند.

طلاب، روحانیون و حوزویان اهل سنت و شیعه ظرفیت خوبی در دولت آقای رئیسی خواهند بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در قوه قضائیه در چند سال اخیر گفت: در سال‌های گذشته قوه قضائیه با مشکلات متعددی روبرو بود که در زمان تصدی آقای رئیسی «طرح تحول دستگاه قضا» توسط یک جوان ۳۵ ساله نوشته شد که با نشست‌های مختلف این جوان و آقای رئیسی و تصحیح آن، این طرح به مدلی رسید که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و تا حدودی جلو رفته است.

وی افزود: مسیر قوه قضائیه با ارائه این طرح مشخص شده و بعد از آقای رئیسی هر کس می‌تواند این مسیر مشخص را ادامه دهد.

دولابی با اشاره به ظرفیت خوب طلاب و روحانیون شیعه و سنی در کشور ابراز کرد: طلاب، روحانیون و حوزویان اهل‌سنت و شیعه ظرفیت خوبی در دولت آقای رئیسی خواهند بود و از این ظرفیت در حل مشکلات مردم و گسترش باورهای دینی استفاده می‌شود تا بتوانیم شاهد تحول خوبی در راستای حل مشکلات مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه متفکرین دینی و اسلامی روز به روز در این دولت کنار زده می‌شوند و جامعه رو به بی‌دینی در حرکت است، بی‌دینی تنها بی‌حجابی نیست بلکه افزایش آمار طلاق، افزایش سرقت و جرم و جنایت  و ایجاد شکاف عمیق فاصله طبقاتی و ترویج سبک زندگی غربی سبب بی‌دینی در جامعه می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار