شهریار زرشناس مهمان برنامه ثریا:

من انبوهی از کتاب هایی دارم که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دولت فعلی به آنها مجوز داده و مروج سبک زندگی سکولار، نئولیبرالیسم، آرمان زدایی و تا حدی الحاد است.

وزارت ارشاد برای نفوذ دشمن، اتوبان درست کرده است!

به گزارش گلستان 24، شهریار زرشناس عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مهمان برنامه ثریا بود. قسمتی از سخنرانی وی بدین شرح است:

نفوذ دشمن

وزارت ارشاد برای نفوذ دشمن، اتوبان درست کرده است

این استاد دانشگاه با بیان این که در حال حاضر مسئولین ما در همان مسیر شوروی حرکت می کنند و این حرکت اتوبان سازی برای دشمن است، گفت: ما در عرصه فرهنگی برای دشمن اتوبان ساخته ایم، یک جنگ نرم تمام عیار علیه همه هویت ما در جریان است اما گویا مسئولین وزارت ارشاد متوجه این ماجرا نیستند. میدانی که برای تحرک روشنفکری در این دو سال توسط وزارت ارشاد ایجاد شده بی نظیر است.

 

وی با بیان این که گویا جریان روشنفکری تمام تلاشش را به کار گرفته تا فضا را اشباع کند و ریشه انقلاب اسلامی را بزند، گفت: من انبوهی از کتاب هایی دارم که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دولت فعلی به آنها مجوز داده و مروج سبک زندگی سکولار، نئولیبرالیسم، آرمان زدایی و تا حدی الحاد است؛ امیدوارم معاون فرهنگی ارشاد این برنامه را ببیند و پاسخی دهند و بنده برای تک تک ادعاهایم آمادگی مناظره با ایشان دارم.

 

* چرا دانشجوی ما باید کتب نویسندگان ضدانقلاب را بخواند؟

این استاد دانشگاه به عملکرد وزارت علوم دولت یازدهم نیز شدیدا انتقاد کرد و گفت: در وزارت علوم هم وضع به همین منوال است. به عنوان مثال دانشجوی سیاسی ما باید کتاب های هانا آرنت را بخواند، کتاب های حسین بشیریه که دشمن انقلاب اسلامی است را بخواند، کتاب های همایون کاتوزیان که اساسا معتقد است ولایت فقیه دیکتاتوری است را بخواند؛ این وضعیت اسف بار است و ما انبوهی از این مسائل را می بینیم.

 

زرشناس با بیان این که جریان نفوذ به دنبال آن است که در این فضا، شرایطی را مهیا کند که در عرصه سیاسی توازن قوا را به نفع خود بر هم بزند گفت: جریان نفوذ اکنون نیز در ساخت قدرت شریک است. اینها مشکلی با صورت جمهوری اسلامی ندارند بلکه با سیرت آن که مبارزه، جهاد و عدالت است مشکل دارند./ نسیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار