انتخابات مهمترین پیچ سیاسی و تاریخی پیش روی کشور است که حضور گسترده مردم در آن می تواند انقلاب اسلامی را در گام دوم صیانت کند.

انتخابات مهمترین پیچ سیاسی پیش روی کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، با نزدیک شدن به 28 خرداد نبض انتخاباتی تندتر و تندتر می شود و همه جهانیان چشم به حماسه حضور مردم ایران در این انتخابات دوختند تا ببیند چه کسی را به عنوان ریاست جمهوری برمی گزینند.

همواره انتخابات مهمترین عرصه سیاسی کشور بود که نه تنها در سیاست های داخلی بلکه بر سیاست های خارجی کشور نیز اثرگذار است و از این رو دشمنان انقلاب در آستانه انتخابات بیکار ننشستند و با ایجاد شائبه و تشویش اذهان عمومی درصدد هستند که میزان مشارک مردم را در انتخابات کاهش دهند.

یکی از این شائبه های دشمنان این است که این انتخابات فرمایشی است و برنده آن از پیش تعیین شده و درصد هستند با القای این تفکر زمینه حضور و مشارکت مردمی را در انتخابات کاهش دهند ولی تقریبا عموم مردم که در انتخابات شرکت می کنند با ساز و کار آن آشنا هستند و متولیان برگزاری این انتخابات را امین خود می دانند.

همچنین دشمنان با تشویش اذهان عمومی درصدد هستند که مردم را در انتخاب فرد اصلح با مشکل رو به رو کنند و اعتقاد دارند که این مهم نیز منجر به کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات می شود و شاید از این رو چندین مرجع تقلید حضور در انتخابات را واجب دانستند و مقام معظم رهبری نیز به حضور گسترده در این انتخابات تاکید کردند.

*دشمنان نسبت به انتخابات جمهوری اسلامی ایران رفتار خصمانه داشتند

حجت الاسلام «شهاب الدین بابامحمدی» در خصوص اهمیت انتخابات می گوید: دشمنان ما همواره در خصوص مسئله انتخابات در کشور یک رفتار خصمانه داشتند و تلاش کردند که حضور مردم را در پای صندوق های رای کمرنگ کنند.

امام جمعه نگین شهر ادامه داد: قطعا مردم شهید پرور جمهوری اسلامی ایران در 28 خرداد با حضور پرشکوه در پای صندوق های رای حماسه می آفرینند و بار دیگر با آرای خود دشمنان را تنبیه خواهند کرد.

حجت الاسلام بابامحمدی بیان کرد: 28 خرداد یک روز سرنوشت ساز در کشور است و  همه ما وظیفه داریم در این انتخابات مشارکت کنیم.

*مشکلات کشور باید ریشه ای حل شود

حجت الاسلام «محمدعلی بیات» تاکید کرد: برگزاری انتخابات سالم یکی از دغدغه های عوامل اجرایی انتخابات و همچنین مردم است و این موضوع به جد دنبال می شود.

امام جمعه خانببین متذکر شد: مردم هم باید در پای صندوق های انتخابات رای شرافتمندانه بدهند و اینکه کسانی با تصور خرید و فروش رای درصدد پیروزی در انتخابات باشند این اقدام آنها شرافتنمندانه نیست.

حجت الاسلام بیات گفت: باید در انتخابات به افراد اصلح، توانمند و تحصیل کرده توجه شود و ترجیحا باید به نیروهای جوان میدان دهیم.

وی افزود: مردم مناظرات ریاست جمهوری را از صدا و سیما پیگیری می کنند و متاسفانه در این مناظره ها بداخلاقی هایی نیز اتفاق می افتد و جای تعجب است که برخی از داوطلبان ریاست جمهوری که خود مسئولیت در این کشور داشتند باز هم مسئول شدند.

این مقام مسئول متذکر شد: مسئولان باید به فکر حل مشکلات جوانان و ازدواج باشند و باید مشکلات کشور ریشه ای حل شود.

*دفاع از حقوق زنان تنها هنگام رای گرفتن نیست

حجت الاسلام «محمد شیخی»، امام جمعه کردکوی نیز به اهمیت انتخابات تاکید کرد و گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا افرادی که انتخاب می شوند باید مومن و مقید به مسائل شرعی باشند و این افراد اگر تقوا نداشته باشند دچار لغزش خواهند شد.

امام جمعه کردکوی به صداقت داوطلبان در انتخابات تاکید کرد و گفت: دفاع از حقوق زنان تنها هنگام رای گرفتن نیست و اینکه برخی داوطلبان بیان می کنند که چرا جوانان را راحت نمی گذارید عوام فریبی است.

حجت الاسلام شیخی گفت: بیانات برخی از داوطلبان ریاست جمهوری در انتخابات منجر به آن می شود که به صلاحیت آنها شک شود چه برسد که آنها را اصلح نیز بدانیم و برخی از سخنان مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی افزود: با  روی کار آمدن دولت انقلابی و کارآمد تحرک جدید و جهش رو به پیشرفت در کشور ایجاد می شود.

*انتخابات شب قدر اجتماعی مردم به شمار می رود

حجت الاسلام «سید ابوالفضل حسینی»  امام جمعه بندرگز نیز تاکید کرد: یکی از شاخه های مهم داوطلبان اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی است که اثرا مثبتی را در کشور به همراه خواهد داشت.

امام جمعه بندرگز افزود: مقطع انتخابات مقطع بسیار حساس است و حقیقتا شب قدر اجتماعی مردم به شمار می رود.

وی بابیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان را مایوس می کند، افزود: انتخابات برای دشمن بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل بسیاری از توطئه ها عملیات های مخرب دشمن، دقیقا برای مقطع انتخابات طراحی شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب گفت: داوطلبان باید در انتخابات با کرامت رفتار کنند و داوطلبان و طرفداران آنها باید از بد اخلاقی، بد گویی، اهانت و تهمت دوری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار