نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌گیری کامل از ظرفیت ها و همچنین تعریف نقش های جدید، می‌تواند در تحول گلستان اثرگذار باشد.

استفاده از ظرفیت های موجود می تواند گلستان را متحول کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: استان گلستان کمبودها و کاستی‌هایی دارد که امیدواریم در راستای توسعه و ارتقاء کیفی زندگی، مردم با تلاش مسئولان دولت آینده، طعم شیرین خدمت‌رسانی را بچشند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: گلستان با توجه به پتانسیل ها باید در سطح کشور به عنوان یک بازیگر مطرح بوده و چه به لحاظ تولید، ارائه خدمات و زیرساخت‌ها حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

وی بیان کرد: گلستان باید بتواند بر اساس ظرفیت‌های موجود برنامه ریزی کرده و از منابع جنگلی، دریا، کشاورزی، دامداری، معادن، نفت و گاز و غیره به طور کامل استفاده کند.

ایری تصریح کرد: تنها استانی در ساحل خزر هستیم که هیچ گونه ارتباط دریای نداشته و از قابلیت دریا نتوانسته ایم، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما می توانیم با پنج کشور حاشیه دریای خزر تعامل و ارتباط داشته باشیم، گفت: یکی از مطالبات اصلی ایجاد بندر سبز خزری در ساحل استان است.

طبق گفته نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی بهره‌گیری کامل از ظرفیت ها می‌تواند در تحول استان اثرگذار باشد.

ایری بیان کرد: باید علاوه بر بازسازی و بازآفرینی در ظرفیت‌های موجود استان مانند تولید مرغ، گوشت، گندم و غیره، بتوانیم نقش ها و مأموریت های جدیدی هم برای استان تعریف کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی از صادرات مواد خام به دیگر مناطق جلوگیری کرد تا بتوانیم سرانه درآمد مردم و کشاورزان را افزایش دهیم.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اقدام ها مانند بسته شدن سامانه خرید آرد از گلستان در کشور سبب شده که نقش آفرینی گلستان در سطح ملی کمرنگ شود، گفت: یک چهارم کارخانجات آرد کشور در گلستان وجود دارد و وقتی نتوانیم نقش خود را در کشور ایفا کنیم قطعاً منابع مالی و درآمدی کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت گردشگری جزیره آشوراده و ظرفیت ۵۰۰ هزار هکتار اراضی شور استفاده کنیم که باید در همین زمینه ها سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد و می توان با انتقال آب از دریای خزر برای زمین های شور موجبات این کار را فراهم کرد و دولت باید برای آنها زیرساخت تهیه کرده و مجوز صادر کند.

ایری بیان کرد: وقتی صنایع تبدیلی و زیرساخت ها ایجاد شود اخذ مالیات و افزایش درآمد صورت می‌گیرد در نتیجه جایگاه درآمد گلستان در کشور بهبود می یابد لذا از دولت آتی درخواست می کنیم که در زمینه زیرساخت ها موجود گلستان برای ایجاد اشتغال اقدام کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار