علمای اهل سنت گلستان:

شماری از علما و ائمه جمعه اهل سنت نواحی شرق گلستان، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی دانسته و از همه اقوام ایرانی به خصوص جامعه اهل سنت کشور و این استان خواستند باحضور حداکثری در پای صندوق‌ اخذ رای روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر علاقه‌مندی خود را به نظام، انقلاب و رهبری اثبات کنند.

حضور گسترده در انتخابات، تجلی علاقه‌ اقوام و اهل سنت به انقلاب است

به گزارش گلستان 24، به نقل از ایرنا، این عده از علما و ائمه جمعه اهل سنت منطقه شرق گلستان با مهم دانستن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، برخی خواسته‌های جامعه اهل سنت از رییس دولت سیزدهم را نیز مطرح کردند.

امام جمعه قازان قایه شهرستان مرزی مراوه‌تپه، انتخاب رییس جمهوری اصلح را مهمترین وظیفه اقشار مختلف جامعه دانست و تصریح کرد که جامعه اهل سنت گلستان همانند سایر اقوام و مذاهب حضوری پرشور و حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد خواهند داشت.

آخوند ناصر محمدقزل افزود: مردم با مشارکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد به دنیا اعلام می‌کنند که هنوز پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند و از آن دفاع می‌کنند و به نوعی حضور مردم در این رویداد سیاسی به رخ کشیدن امنیت حاکم بر کشور و اقتدار نظام است.

وی اظهارداشت: حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های اخذ رای برای انتخاب اصلح‌ترین فرد به عنوان رییس جمهور آینده کشور علاوه بر اثبات پایبندی ملت به نظام و رهبری، به کشورهای دنیا می‌فهماند که ایران ثبات دارد و می‌توانند روی توسعه روابط تجاری با آن حساب کنند. 

آخوند قزل همچنین پایبندی به شریعت، جلوگیری از معاملات ربوی بانک‌ها، فساد و رانت خواری و استفاده برابر از تمام اقشار جامعه از هر قومیت و مذهبی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی را از مهمترین خواسته‌های جامعه اهل سنت از رییس جمهوری سیزدهم دانست.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون نیز انتخابات را فرصتی برای هر ایرانی جهت تعیین سرنوشت خود و کشورش دانست و از همه اقشار جامعه از اقوام و مذاهب اسلامی دعوت کرد تا حضوری افتخارآفرین در انتخابات ۲۸ خرداد داشته باشند.

آخوند مدد هوشمند اظهار داشت: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را یک تکلیف می‌دانند و اطلاعت از رهبری برای همه واجب است و اگر این واجب را اجرا نکنیم در نزد خداوند شرمنده خواهیم شد.

وی افزود: دشمنان تلاش زیادی در بی اهمیت جلوه دادن انتخابات ایران دارند لذا مردم باید با حضور پرشور و حداکثری خود پای صندوق‌های اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزیدن اصلح‌ترین افراد، توطئه‌های بدخواهان نظام و انقلاب را خنثی کنند.

همچنین امام جمعه اهل سنت محمودآباد گالیکش با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب و تلقین شرکت نکردن اهل سنت در انتخابات، گفت: بنده به همراه سایر برادران و خواهران اهل سنت در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنم و به افرادی که شایستگی کافی برای قبول مسوولیت به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز سکانداری ریاست قوه مجریه دارند، رای خواهم داد. 

مولوی نعمت الله کاشانی از ملت ایران خواست برای باطل کردن تبلیغات فراوان دشمنان که با هدف ایجاد موج ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش انجام می‌شود، حضوری پرشور و میلیونی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری داشته باشند.

وی افزود: مردم با افزایش آگاهی نسبت به نامزدهای انتخابات پیشرو، می‌توانند بهترین و شایسته‌ترین فرد را برای مدیریت چهار ساله کشور در مسوولیت رییس جمهوری برگزینند.

مولوی کاشانی اضافه کرد: از رییس جمهوری جدید تقاضا داریم از شایستگان اهل سنت در پست‌های مختلف حوزه وزارتخانه‌ها، استانداری و فرمانداری‌ها استفاده کند تا این افراد نیز بتوانند بیش از پیش استعدادهای خود را نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله نیز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را از واجبات می‌دانند، گفت: بنده به عنوان یک فرد ایرانی و مسلمان در انتخاباتی که به نوعی تعیین سرنوشت خودم و کشورم است، شرکت می‌کنم و به سایر اقشار جامعه نیز توصیه دارم حضوری حماسی در پای صندوق‌های اخذ رای داشته باشند.

آخوند محمدامین آدینه افزود: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا تاکید زیادی بر حضور جمعیت گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای دارند و وظیفه شرعی تمام افراد انجام این واجب و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز سعی کردند با توطئه‌ها و دسیسه‌های خود مردم را نسبت به حضور در انتخابات بی علاقه کنند در صورتی که ملت ایران همواره علاقمند به انقلاب، نظام و رهبری هستند و با حضور پرشور خود در هر دوره از انتخابات این مساله را به اثبات رساندند.

امام جمعه اهل سنت فراغی گفت: ملت ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان، بدخواهان و منافقینی می‌زنند که نمی‌خواهند ایران با اقتدار روی پای خود بایستد.

آخوند آدینه افزود: ملت ایران وظیفه دارند با حضور پرشور در انتخابات و رای دادن به اصلح‌ترین فرد، یک شخص معتقد به دین، نظام و رهبری را برای سکانداری ریاست قوه مجریه انتخاب کنند.

وی همچنین گفت که از رییس جمهور آینده انتظار داریم صداقت، عدالت محوری و تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار دهد و با نگاه یکسان از افراد شایسته اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی برای اداره امور کشور بهره گیرد.

آخوند آدینه ادامه داد: جامعه اهل سنت گلستان که در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور همپای دیگر برادران و خواهران دینی خود حضور داشته‌اند، روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز با حضور پرشور و گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت ایران اسلامی اثبات می‌کنند.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار