آبیاری و مراقبت از ۵۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی تازه جنگل کاری شده و نوپا در حال اجراست.


عرصه های جنگل کاری شده و نوپا گلستان نیاز مند مراقبت همگانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان،معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اعلام این خبر گفت: زمستان ۱۳۹۹ نزدیک به ۵۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی استان شامل ۲۸۰ هکتار در شهرستان کلاله، ۴۵ هکتار در شهرستان مینودشت و ۱۸ هکتار در شهرستان مراوه تپه جنگل کاری شد که با هدف افزایش درصد زنده مانی عملیات مراقبت از آن‌ها آغاز شده.

داوود مقدسی افزود:با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ ، درخت های تازه کشت شده رها نمی شوند وعملیات مراقبتی با دو میلیارد و ۶۰۰ تومان اعتبار جنگل کاری و مراقبت از صندوق توسعه ملی وصیانت از جنگل‌های شمال وجین، آغاز شده که شامل سله شکنی، ترمیم تشتک و دو مرحله آبیاری درختان جدید است.

وی افزود: علاوه بر این عرصه‌های نهال کاری شده در زمستان ۱۳۹۸ نیز برای افزایش درصد زنده مانی ،مراقبت و آبیاری می‌شوند.

مقدسی گفت: زمستان پارسال طبق قرار داد اداره کل راهداری با منابع طبیعی گلستان،حاشیه جاده بندر ترکمن - آق قلا به طول ۱۹ کیلومتر درخت کاری شد که نگهداری و مراقبت از آن‌ها برعهده پیمانکار اداره راه است.

وی مراقبت از عرصه‌های جنگلی و نوپا را مسولیت همه افراد جامعه دانست و افزود: مردم می‌توانند هرگونه تخلف و تجاوز به عرصه‌های ملی را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار