حق شناس با بیان اینکه تا پایان سال اسناد جنگل و منابع طبیعی در گلستان به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید، گفت: سنددار کردن تجاوز به عرصه های منابع طبیعی را کاهش می دهد.

بیش از ۷۰ درصد عرصه های منابع طبیعی گلستان سنددار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(یکشنبه ۱۲ مرداد) در مراسم تفاهم نامه مشترک تعیین تکلیف تصرفات اراضی بنیاد علوی و سند دار کردن املاک ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۷ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان گلستان اظهار کرد: این اتفاق بزرگی است که در استان گلستان رقم می خورد و خیر و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

استاندار گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات در دادگستری ها و هیئت های حل اختلاف و در روستاها بر سر اسناد اراضی است که روستائیان و بهره برداران از آن استفاده می کنند و یا در آن نقطه ساکن هستند.

 

وی تصریح کرد: امروز یکی از الفبای توسعه را در آن می دانند که مردم در هر موضوعی سند داشته باشند، در واقع اگر دارایی های مردم سند داشته باشد بسیاری از اختلافات شکل نمی گیرد و یا در صورت شکل گیری به راحتی توسط مراجع قضایی قضاوت می شود.

 

حق شناس بیان کرد: سنددار کردن اراضی منشأ بسیاری از اختلافات و نزاع ها را کاهش می دهد و از تعداد پرونده های قضایی می کاهد.

 

وی یادآور شد: سنددار کردن اراضی شرایط دریافت تسهیلات بانکی را برای مالکان به ویژه ساکنان در روستا تسهیل می کند، از طرفی این اراضی روستایی می تواند به ناحیه های کشاورزی مبدل شده و بنگاه های اقتصادی ایجاد شود که روستائیان می توانند از اسناد و دارایی خود در این راستا استفاده کنند.

 

استاندار گلستان با قدردانی از اقدام بنیاد مستضعفان و اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای سنددار کردن اراضی، گفت: به طور میانگین میزان ثبت اسناد در استان گلستان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشور است و تا پایان سال اسناد جنگل و منابع طبیعی در گلستان به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید و جای خرسندی که هیچ استانی در این بخش چنین رکوردی را ثبت نکرده است.

 

حق شناس افزود: سنددار کردن ضمن تعیین تکلیف منابع طبیعی و جنگل، تجاوز و دست درازی به آن را نیز کاهش می دهد.

 

وی با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در مناطق سیل زده و همچنین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، اضافه کرد: در بخش روستایی حدود ۲۲۸ هزار واحد مسکونی وجود دارد که از این میزان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی مقاوم نیست و بنیاد مسکن تا سال آینده همه این واحدها را مقاوم سازی خواهد کرد‌.

 

حق شناس گفت: امروز در ۱۶ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۶۰۰ روستای استان گلستان که زمین های بنیاد علوی در آن وجود دارد به صورت همزمان برای اراضی سند صادر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار