جلسه آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای انتخابات شهرستان ترکمن با حضور فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان، رئیس هیات های بازرسی و نظارت بر انتخابات شهرستان امروز چهارشنبه 26 خرداد در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

جلسه آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای انتخابات شهرستان ترکمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار در این جلسه در خصوص اهمیت انتخابات با اشاره به اینکه قرن های متمادی استعمارگران و قدرت های سلطه گر در طول تاریخ برای استمرار حکمرانی خود همیشه به دنبال غارت و تسلط بر منابع کشورهای ضعیف بوده اند گفت:  قدرتهای بزرگ دنیا هیچ وقت فکر نمی کردند روزی به سد محکم و بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران برخورد کنند و اکنون 5 دهه است که منافع قدرتهای بزرگ چه منطقه خاورمیانه چه اقصی نقاط دنیا بواسطه انقلابی که در این نقطه از جهان اتفاق افتاده و باعث بیداری ملتها شده، به خطر افتاده است. 

وی افزود: با بیداری ملتها حضور مستقیم استعمارگران در کشورها فایده ای نداشت اما اینان به دنبال استمرار خود در تمام نقاط دنیا بویژه در منطقه خاورمیانه بودند چرا که محل تمرکز ۶۰درصد منابع نفت و گاز جهان و از نظر استراتژیک و سوق الجیشی یکی از مهمترین مناطق دنیاست.

شیرنگی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری ملتهای منطقه منافع استعمارگران و قدرتهای سلطه جو به چالش کشیده شد لذا استراتژی ایجادغفلت بین مردم و مسئولین را در پیش گرفته اند تا انقلاب اسلامی را تضعیف کنند اما خوشبختانه به دلیل پشتوانه مردمی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تصریح کرد: استقلال، آزادی، توسعه، پیشرفت و عزت و عظمت و اقتدار و کسب هویت واقعی از دلایل اهمیت انتخابات برای ماست چرا که قبل از انقلاب از این امتیازات محروم بودیم پس برای ما آینده این سرزمین مقدس و فرزندانمان مهم است  از این رو همه مسئولین و خدمتگزاران نظام در راس آن ها مقام معظم رهبری و معمارکبیر انقلاب همیشه بر مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح تاکید می کنند.

شیرنگی با اشاره به الزامات انتخابات گفت: عوامل برگزاری انتخابات عوامل اجرایی، بازرسین، ناظرین و نمایندگان فرماندار در واقع  در روند برگزاری انتخابات  کمک میکنند، قانونمداری و حرکت بر اساس مر قانون باید نصب العین آنها باشد چرا که اگر قانون رعایت نشود سلامت و امنیت انتخابات به خطر میفتد و در این صورت مشارکت کاهش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: امروز مردم ما را به عنوان معتمدین و امانتدار خود می شناسند وظیفه ما اجرای حق و عدالت و قانون است و این حق و عدالت، حق الناس و امانتداری از رای مردم است.

وی افزود: اگر به جامعه اطمینان و اعتماد تزریق نشود قطعا انتخابات تحت تاثیر قرار می گیرد لذا از همه عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار می خواهم که قانون را فصل الخطاب قرار دهند و بی طرفی کامل را در دستور کار خود قرار دهند.

  شیرنگی خطاب به نمایندگان فرماندار گفت: شما نه نماینده فرماندار و استاندار و وزیر کشور و رئیس جمهور، بلکه نماینده یک ملت هستید پس جایگاه شما بسیار مهم است. اینکه چه کسی رای می آورد یا نمی آورد به ما مربوط نیست هر یک از شما بر اساس تفکر و سلیقه خود رای بدهید قانون این حق را به شما داده در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنید اما اجازه مهندسی و مدیریت و جهت دهی آرای مردم را ندارید چرا که سیستم به شما اعتماد دارد و هر گونه دخل و تصرف در امر انتخابات خیانت به یک ملت است.

وی با تاکید بر انجام درست رسالت اعضای شعب اخذ رای گفت: هیچ کدام از عوامل اجرایی و بازرسی سر صندوق مجاز به نوشتن رای برای رای دهندگان نیستند این امر دخالت در انتخابات و خیانت به ملت محسوب می شود. امروز به مردم اطمینان میدهیم ما با تمام وجود از آرای آنها صیانت خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد خدشه ای به آرای مردم وارد شود.

وی تصریح کرد: ما سه مرحله در انتخابات داریم و در مرحله کنونی یعنی قبل از انتخابات بایستی بستر و زمینه را برای انتخابات پرشور،سالم و رقابتی و دوستانه فراهم کنیم و طبق برنامه زمانبندی از ۳۰ فرایند ۲۸ فرایند را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و شما برای موفقیت در فرآیندهای آخر انتخابات بازوان ما هستید و بیشترین و موثرترین نقش را دارید و می توانید به ما کمک کنید انتخابات سالم برگزار شود و قطعا همینطور خواهد بود.

فرماندار تاکید کرد فراموش نکنید مجری انتخابات وزارت کشور است یعنی تمام تیر و ترکش ها به نماینده فرماندار بر میگردد و هیچکس حق دخالت ندارد.

حضور به موقع نمایندگان فرماندار در روز اخذ رای در محل فرمانداری و شعبه اخذ رای، سعه صدر، تعامل و تفاهم و همکاری بین اعضای شعبه و .. از دیگر موارد تاکیدی فرماندار در این جلسه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار