در آستانه فصل تابستان هستیم و پس از یک سال قرنطینه و محدودیت‌، بسیاری از افراد مشتاقند تا با مسافرت حال و هوای خود و خانواده شان را عوض کنند.

راهکارهایی برای مسافرت امن در تابستان کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت‌نیوز، بعضی از محدودیت‌ها کاسته شده و شهرها برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌شوند. در حالی که تعطیلات تابستانی امسال ممکن است مانند سال‌های گذشته احساس بی‌دغدغه‌ای نداشته باشید، اما با در نظر گرفتن رهنمودهای ایمنی می‌توان از آن لذت برد. اگر در ماه‌های آینده قصد فرار از زندان خانه و عزیمت به شهر یا کشور دیگری دارید، نکات زیر به شما کمک می کند تابستانی سالم، شاد و لذت‌بخش داشته باشید.

 

اگر واکسن زده‌اید، کارت تزریق را همراه داشته باشید

با توجه به تزریق واکسن به تعداد زیادی از افراد جامعه، پیش بینی می شود که تابستان امسال با مسافرت‌های زیادی به ویژه توسط افراد واکسینه شده همراه باشد. یکی از کارشناسان ارشد مسافرت در آمریکا معتقد است: برخی از آمریکایی‌ها ممکن است از سال ۲۰۱۹ تاکنون تعطیلات تابستانی نداشته باشند، بنابراین به وضوح تقاضای زیادی برای سفر در تابستان امسال وجود خواهد داشت.

 

اگر واکسینه شده و به مسافرت می روید، برخی کشورها و مناطق ممکن است از شما بخواهند کارت واکسیناسیون خود را ارائه دهید. برای اینکه از ایمنی شما مطلع شوند، حتماً در هنگام سفر اسناد خود را در دست داشته باشید. اگر واکسینه نشده‌اید، مقصد خود را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنید که لزوم انجام واکسیناسیون قبل از ورود، نیازی است یا خیر. بیشتر کشورها هنوز به اثبات آزمایش منفی PCR و در بعضی موارد قرنطینه هنگام ورود تاکید دارند.

 

با وسایل نقلیه مطمئن سفر کنید

اگر از نظر مالی در مضیغه نیستید، بهتر است با هواپیمای کلاس یک پرواز کنید چرا که فاصله مناسب میان صندلی‌ها در این پرواز، خطر ابتلای شما به کرونا را کاهش می‌دهد. همچنین این پروازها با تعداد مسافرین اندک این امکان را به شما می‌دهد که هنگام خروج از هواپیما، با سرعت بیشتری فضای بسته کابین را ترک کنید.

 

در غیر این صورت بهتر است از دو ماسک استفاده کرده و هر یک ساعت، ماسک خود را تعویض کنید. دریچه هوا را برای گردش هوا باز نگه داشته و پس از دریافت هرگونه بسته‌ای از مهماندار و همچنین هنگام استفاده و بازگشت از سرویس بهداشتی، از ضد عفونی‌کننده دست استفاده کنید. به یاد داشته باشید که طی پرواز و پس از رسیدن به مقصد، به طور مرتب از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید.

 

چه واکسینه شده باشید و چه نباشید، نگه داشتن یک بطری کوچک ضد عفونی کننده دست می تواند تفاوت چشمگیری بین جلوگیری از انتشار ویروس و انتقال آن را ایجاد کند.

 

محل اقامت خصوصی اجاره کنید

اگر قبلا هتل‌ها یا استراحتگاه‌ها را به طور معمول برای اقامت انتخاب می‌کردید، اکنون زمان آن است که این رویه را تغییر داده و چیز دیگری را در نظر بگیرید. رزرو یک خانه، کلبه یا آپارتمان مستقل برای مسافران واکسینه شده و واکسینه نشده انتخاب ایمن‌تری است.

 

همواره در فضای باز باشید

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت افرادی که مایل به مسافرت در تابستان هستند، تمایل به استقرار در فضای باز دارند. اکنون و با توجه به شیوع کرونا و خطر حضور در اماکن بسته، چه فرصتی بهتر برای سکونت و استقرار در فضای باز.

 

در عین حال تلاش کنید تا فاصله اجتماعی را از سایر افراد حفظ کرده و از آنها دور بمانید. ترتیب فعالیت‌های گشت و گذار در خارج از شلوغی یکی از راه های طفره رفتن از جمعیت است. گشت و گذار در فضای باز نیز خطر کمتری دارد بنابراین در نظر داشته باشید که به مکان‌هایی مانند سواحل و پارک‌های ملی بروید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار