گروه‌های مختلف مردم و مسوولان هفت شهرستان‌ واقع در شرق استان گلستان، آمادگی خود را برای حضور گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای و برگزاری مطلوب و قانونمند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کردند.

شمارش معکوس اقوام شرق گلستان برای خلق حماسه انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استان گلستان که به نگارستان اقوام ایران زمین مشهور است و بیشتر مردمان ساکن در این استان شمالی بویژه نواحی شرقی آن همواره در صحنه‌های انقلاب بویژه انتخابات مشارکت و حضوری فعال دارند قرار است فردا جمعه ۲۸ خرداد یکبار دیگر حماسه حضور خود را در بزرگترین عرصه مشارکت سیاسی به نمایش بگذارند.

اقوام این دیار همچون ترکمن‌ها، سیستانی‌ها، بلوچ‌ها، فارس‌ها، آذری و ترک‌ها، خراسانی‌ها، سمنانی‌ها، مازنی‌ها و اهالی بومی و محلی مانند قزلباش‌ها که در هفت شهرستان "گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" سکونت دارند همانند انتخابات‌های گذشته ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت پرشور و گسترده در صحنه انتخابات ۲۸ خرداد، از آحاد ملت ایران اسلامی خواستند با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، خط بطلان بر تلاش‌ دشمنان برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد سیاسی بکشند.

گنبدکاووس

گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که اقوام ساکن در آن طی چهار دهه گذشته همواره صحنه‌های زیبایی از حضور و حمایت خود از نظام و رهبری را به نمایش گذاشته‌اند.

اکنون شرایط برای برگزاری سالم انتخابات ۲۸ خرداد در گنبدکاووس فراهم است و گروه‌های مختلف مردمی از دانشجویان، اساتید دانشگاه، ورزشکاران، علما و فرهنگیان، بازاریان و دیگر اقشار ساکن شهرستان در ساعات باقی مانده به انتخابات ضمن اعلام آمادگی خود برای شرکت در این رویداد سیاسی از سایر مردم استان نیز دعوت به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای کردند.

فرشید عاشوری ورزشکار پیشکسوت والیبال نشسته گنبدکاووس شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و دینی هر ایرانی دانست و گفت: حضور پرشور ملت ایران پای صندوق‌های اخذ رای به معنی شکست توطئه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان برای ایجاد موج ناامیدی در جامعه و بی‌فایده نشان دادن تاثیر آرای مردمی در تعیین سرنوشت کشور است.

کاظم موسی‌خانی یکی از اساتید دانشگاه گنبدکاووس نیز گفت: استقبال بالای مردم ایران از انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری، علاوه بر افزایش وجهه کشور در سطح بین‌المللی، عظمت و شکوه ملت و نظام اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد و ترس را در دل دشمنان می‌اندازند.

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون گنبدکاووس نیز انتخابات را فرصتی برای هر ایرانی جهت تعیین سرنوشت خود و کشورش دانست و از همه اقشار جامعه از اقوام و مذاهب اسلامی دعوت کرد حضوری افتخارآفرین در انتخابات ۲۸ خرداد داشته باشند.

آخوند مدد هوشمند اظهار داشت: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را یک تکلیف می‌دانند و اطاعت از رهبری برای همه واجب است و اگر این واجب را اجرا نکنیم در نزد خداوند شرمنده خواهیم شد.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز با مهم دانستن حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال و سهیم بودن در تعیین سرنوشت، گفت که نتیجه مشارکت حداکثری مردم در این رخداد سیاسی، افزایش بیشتر قدرت نظام در عرصه بین المللی است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: ۲۸۱ شعبه اخذ رای برای حضور مردم شهرستان در انتخابات پیشرو پیش بینی شده که ۹۳ شعبه در ۲ شهر گنبد و اینچه‌برون و ۱۸۸ شعبه در مناطق روستایی استقرار می‌یابد.

عبدالقدیر کریمی رعایت قانون، برگزاری سالم، امانتداری آرای مردمی و تامین امنیت را از مهمترین اصول مدنظر برگزار کنندگان انتخابات ۲۸ خرداد برشمرد و تصریح کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در روند برگزاری انتخابات در گنبدکاووس همکاری دارند.

وی گفت که ۲۰ هزار و ۸۱۳ رای اولی در این شهرستان واجد شرایط حضور در شعب اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه جاری هستند.

کریمی افزود: مطابق آخرین آمار ثبت احوال گنبدکاووس افزون بر ۳۷۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۴۷ هزار نفر از آنان واجد شرایط رای دادن هستند.

رامیان

مردم شهرستان ۹۰ هزار نفری رامیان که اقوام مختلف در آن ساکن هستند در حالی که کمتر از یک روز زمان به برگزاری مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰ باقی مانده است آمادگی خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ ایران اسلامی همپای ملت ایران اعلام کردند.

علی رجبلو یکی از شهروندان رامیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و دینی دانست و گفت: باید با  شرکت در انتخابات و تعیین نامزدهای اصلح از سنگر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه محافظت و نگهبانی کنیم.

وی با اشاره به علاقمندی بالای مردم رامیان به نظام و رهبری، اظهارداشت: مردم این شهرستان در کنار ملت ایران با مشارکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در عرصه‌های بین المللی به نمایش خواهند گذاشت.

در همین پیوند فرماندار رامیان نیز گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای رامیان، دلند و خان به بین و روستاهای مرکزی و فندرسک این شهرستان پیش‌بینی شده است. 

جواد صادقلو اظهارداشت: ۱۱۹ شعبه اخذ رای برای این شهرستان تعیین شده که ۱۱۷ شعبه ثابت و ۲ شعبه هم سیار است و ۷۴ شعبه در بخش مرکزی و ۴۵ شعبه در بخش فندرسک مستقر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵، جمعیت شهرستان ۸۶ هزار و ۲۱۰ نفر است و که ۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر شرایط لازم برای رای دادن در این دوره از انتخابات را دارند که هزار و ۶۰۰ نفر در رامیان نخستین مشارکت سیاسی خود را با حضور در انتخابات ۲۸ خرداد تجربه خواهند کرد.

به گفته وی، در این دوره ۵۸۱ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

صادقلو اضافه کرد: رامیان دارای ۲ بخش مرکزی و فندرسک است و در ۶۳ روستای شهرستان انتخابات برگزار می‌شود که ۵۲ روستا، شورای سه نفره و ۱۱ روستا نیز دارای شورای پنج نفره هستند.

آزادشهر

مردم شهرستان آزادشهر متشکل از قومیت‌های مختلف که زندگی برپایه صلح، دوستی و صمیمیت آنان الگویی از وحدت و برادری است این بار نیز در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد، از حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای برای برگزیدن اصلح‌ترین افراد به عنوان نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا و سکانداری ریاست قوه مجریه خبر دادند. 

یکی از بازاریان آزادشهری به خبرنگار ایرنا گفت: حضور در انتخابات اثبات همراهی دوباره ملتی است که در طول چهار دهه گذشته بارها و بارها برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و نشان دادند هیچگاه پشت رهبر و نظام خود را خالی نمی‌کنند.

محمدرضا سمیعی افزود: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و وضعیت زندگی خیلی از اقشار جامعه به مراتب سخت‌تر از گذشته شده اما راه حل برون رفت از این شرایط گوش دادن به تبلیغات منفی دشمنان و شرکت نکردن در انتخابات نیست.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد و رای دادن به اصلح‌ترین فرد به عنوان رییس جمهوری می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار باشند.

در همین پیوند امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع آزادشهر نیز در گفت و گو با ایرنا با مهم دانستن انتخابات ۲۸ خرداد امسال امیدواری کرد که مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور گسترده خود در این رخداد سیاسی، افرادی اصلح و خدوم را در هر ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب نمایند.

آخوند ابوبکر خوجملی گفت: جامعه اهل سنت کشور به‌ویژه در استان گلستان که همواره حضوری بالای ۸۰ درصد در انتخابات داشته‌اند، در انتخابات پیش رو نیز همگام با دیگر برادران و خواهران دینی خود در این رویداد سیاسی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید مشارکت حداکثری در انتخابات، به حفظ و تقویت وحدت و همدلی بیشتر مردم و مسوولان کمک کرده و عزت و اقتدار نظام را نیز در عرصه بین المللی به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین فرماندار آزادشهر در گفت و گو با ایرنا، از تعیین ۱۱۱ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در روز انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد و گفت: ۸۷ شعبه در بخش مرکزی و ۲۴ شعبه در بخش چشمه ساران برای ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا ملک حسینی تعداد رای اولی‌های آزادشهر را هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: افزون بر ۲ هزار نفر به عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در سطح این شهرستان همکاری خواهند داشت.

مینودشت

اکثریت مردم ترک زبان و قزلباش مینودشت در کنار دیگر اقوام ساکن در این شهرستان ۸۰ هزار نفری که به سبب برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی متنوع به بهشت گلستان مشهور است و همواره مشارکت بالای ۸۰ درصدی مردم آن در عرصه انتخابات به الگویی برای سایرین تبدیل شده، اعلام کردند که دراین دوره نیز حماسه حضور دیگری خلق خواهند کرد.

یکی از شهروندان مینودشتی، شرکت در انتخاب را یک پیمان ملی دانست و آحاد جامعه به‌ویژه مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار این شهرستان را به حضوری پرشورتر از گذشته در پای صندوق‌های رای انتخابات ۲۸ خرداد و برگزیدن فردی شایسته برای ساماندهی و رفع مشکلات کشور دعوت کرد. 

مریم سرایلو گفت: مردم این شهرستان گوش به فرمان مقام معظم انقلاب، بار دیگر با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای، مهر بطلانی بر توطئه‌های دشمنان برای کم اهمیت جلوه دادن مساله انتخابات در کشور می‌زنند.   

وی افزود: انتظار داریم افرادی که با رای مردم به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست قوه مجریه انتخاب می‌شوند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را در اولویت قرار دهند.

در همین پیوند فرماندار مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تعیین ۱۱۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار شعب اخذ رای ۱۰ درصد بیشتر از آخرین انتخابات (یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸) است.

سید ابوالفضل حسینی‌نیا افزود: ۳۶ شعبه اخذ رای در شهرهای مینودشت و دوزین و ۷۶ شعبه نیز در مناطق روستایی بخش مرکزی و کوهسارات این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است.

وی، میزان حضور مردم مینودشت در انتخابات سال ۹۸ را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان در این دوره از انتخابات نیز به همین میزان یا بیشتر مشارکت داشته باشند.

گالیکش

اقشار مختلف مردم گالیکش با حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می‌کنند نیز آمادگی خود را  برای خلق حماسه‌ای دیگر در روز ۲۸ خرداد اعلام کردند و گفتند برای حمایت از رهبری و نظام همواره در صحنه حضور دارند.

یکی از شهروندان گالیکشی، حضور در پای صندوق‌های رای را به معنای اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های نظام دانست و گفت: حضور پرشور و کم نظیر ملت ایران در پای صندوق‌های اخذ رای انتخابات فردا بار دیگر صحنه‌ای از همراهی مردم و نظام جمهوری اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت. 

سعید خسروی افزود: دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره و فضای مجازی تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای به‌کار گرفتند اما نمی‌دانند حنایشان دیگر برای مردم ایران رنگی ندارد.

همچنین امام جمعه اهل سنت محمودآباد گالیکش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از ملت ایران خواست برای باطل کردن تبلیغات فراوان دشمنان که با هدف ایجاد موج ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش انجام می‌شود، حضوری پرشور و میلیونی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری داشته باشند. 

مولوی نعمت الله کاشانی افزود: به همراه سایر برادران و خواهران اهل سنت در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنم و به افرادی که شایستگی کافی برای قبول مسوولیت به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز سکانداری ریاست قوه مجریه دارند، رای خواهم داد. 

درهمین پیوند فرماندار گالیکش از آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور در این شهرستان خبر داد و گفت: ۹۳ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده که ۶ شعبه در مقایسه با دوره قبل بیشتر است.

احمد تجری مفرد به ایرنا اظهارداشت: ۴۵ هزار و ۸۷۲ نفر در گالکیش واجد شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند که هزار و ۱۵۰ نفر از آنان برای نخستین بار حضور در این عرصه سیاسی را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری فرایند انتخابات در شهرستان گالیکش همکاری می‌کنند.

کلاله

مردم کلاله از دیگر شهرستان های واقع درشرق استان گلستان با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت نیز آمادگی خود را برای مشارکت حداکثری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کردند و گفتند که برای حضور در این رویداد سیاسی و تعیین سرنوشت کشورشان لحظه شماری می‌کنند.

یکی از ساکنان کلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است، گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلابی اسلامی ایران تاکنون همواره با اقدامات مختلف از فشارهای اقتصادی تا تحریم تمام تلاش خود را برای ایجاد فاصله میان مردم، نظام و رهبری به‌کار گرفتند.

حاجی محمد نظرخانی افزود: ملت ایران با وجود مشکلات موجود در طول ۴۳ سال گذشته همواره با رغبت بیشتری در پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا جواب دندان شکنی به کینه‌های دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب بدهند.

وی افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی آماده‌اند بار دیگر وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای نشان دهند.

در همین پیوند امام جمعه اهل سنت شهر فراغی از توابع شهرستان کلاله از مردم دعوت به حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد کرد و گفت: دشمنان همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز سعی کردند با توطئه‌ها و دسیسه‌های خود مردم را نسبت به حضور در انتخابات بی علاقه کنند در صورتی که ملت ایران همواره علاقمند به انقلاب، نظام و رهبری هستند و با حضور پرشور خود در هر دوره از انتخابات این مساله را به اثبات رساندند.

آخوند محمدامین آدینه به ایرنا افزود: ملت ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات ۲۸ خرداد مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان، بدخواهان و منافقینی می‌زنند که نمی‌خواهند ایران با اقتدار روی پای خود بایستد.

فرماندار کلاله نیز بابیان اینکه برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات ۲۸ خرداد امسال ۱۵۵ شعبه اخذ رای شامل ۲۹ شعبه شهری در کلاله و فراغی و ۱۲۶ شعبه روستایی پیش بینی شده است به خبرنگار ایرنا گفت: پنج هزار نفر از مردم کلاله نخستین مشارکت سیاسی خود را در انتخابات پیشرو تجربه می‌کنند.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: سه هزار و ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارت تمام تلاش خود را برای برگزاری سالم و شکوهمند انتخابات فردا جمعه به‌کار خواهند گرفت.

مراوه‌تپه

مرزنشینان و عشایر غیور شهرستان ۶۵ هزار نفری مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شرق گلستان نیز همانند دیگر اقوام و مردم کشور و این استان در گفت و گو با ایرنا، آمادگی خود را برای حضور پرشور و گسترده و خلق حماسه‌ ماندگار دیگری از خود در عرصه انتخابات اعلام کردند.

عبدالرحیم صدیق یکی از شهروندان مراوه‌تپه گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و تقویت موج ناامیدی مردم از عملکرد نظام و دولت به‌کار گرفتند اما هنوز ملت غیور و وفادار به نظام و رهبری ایران اسلامی را نشناختند.

وی افزود: توطئه‌های دشمنان برای ملت ایران تکراری شده و هیچگاه در اراده مردم برای پشتیبانی از نظام تاثیرگذار نخواهد بود و این بار نیز با مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد برگی دیگر بر کتاب افتخارات کشور اضافه می‌کنند.  

همچنین امام جمعه قازان قایه از توابع شهرستان مرزی مراوه‌تپه به خبرنگار ایرنا گفت که مردم با مشارکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد به دنیا اعلام می‌کنند که هنوز پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند و از آن دفاع می‌کنند و به نوعی حضور مردم در این رویداد سیاسی به رخ کشیدن امنیت حاکم بر کشور و اقتدار نظام است.

آخوند ناصر محمدقزل افزود: حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های اخذ رای برای انتخاب اصلح‌ترین فرد به عنوان رییس جمهور آینده کشور علاوه بر اثبات پایبندی ملت به نظام و رهبری، به کشورهای دنیا می‌فهماند که ایران ثبات دارد و می‌توانند روی توسعه روابط تجاری با آن حساب کنند.

فرماندار مراوه‌تپه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت که تمامی شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۸ خرداد امسال با حضور گسترده مرزنشینان و عشایر این شهرستان فراهم است.

امانگلدی ضمیر از پیش بینی ۹۲ شعبه شهری و روستایی برای جمع آوری آرای مرزنشینان و عشایر مراوه‌تپه خبر داد و اظهارداشت: در مجموع هزار و ۸۴۰ نفر به عنوان عامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و خدمات برای برگزاری انتخابات به بهترین نحوه ممکن در شعب اخذ رای پیش بینی شده در این شهرستان همکاری دارند.

وی، شمار افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال در مراوه‌تپه را ۳۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: میزان مشارکت مردم این شهرستان مرزی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم حدود ۹۳ درصد بود.

محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی چهار نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محسن مهرعلیزاده از نامزدی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری گلستان که نیمی از آن در هفت شهرستان واقع در شرق این استان سکونت دارند، افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار