حضور گسترده آحاد مختلف مردم هفت شهرستان‌ شرق گلستان در شعب اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که قبل از شروع رای‌گیری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، نوید بخش برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی در این خطه است.

حضور گسترده مردم نوید بخش انتخابات پرشور در شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حضور قابل توجه مردم بویژه در گنبدکاووس در شعب اخذ رای به گفته برخی نمایندگان فرماندار، خوب و دور از انتظار بوده و همین امر نشان می‌دهد که مردم ولایتمدار و انقلابی ایران در صدد هستند، بار دیگر حماسه‌ای از حضور خود در حمایت از رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

همراهی و حضور آحاد جامعه از دقایق اولیه در حوزه‌های انتخابیه شرق گلستان نشان دهنده علاقه ملت ایران به سرنوشت خود و انتخاب اصلح‌ترین افراد در مسوولیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و سکانداری ریاست قوه مجریه است.

عده‌ای از حاضرین در شعب اخذ رای در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، اظهار داشتند که هرگز فداکاری شهیدان برای این مرز و بوم را فراموش نکرده و پشت نظام و رهبری را نیز خالی نمی‌کنند.

فاطمه بهرامن قهرمان تیر و کمان، فرهان و شهریار اهرزاد قهرمانان تنیس ساحلی کشور از جمله ورزشکارانی گنبدی بودند که ساعت اولیه صبح برای ادای تکلیف خود در برگزیدن اصلح‌ترین افراد با حضور در شعبه مسجد قائمیه این شهر در انتخابات شرکت کردند.

فاطمه بهرامن که شرکت در انتخابات امروز نخستین تجربه مشارکت سیاسی وی بود، گفت: برایم جای خوشحالی است که با شرکت در انتخابات و رای دادن به اصلح‌ترین افراد می‌توانم نقشی کوچک در عمران و آبادانی کشور داشته باشم.

حضور مادر شهیدان علیرضا و عباس فرقانی و پدر شهید مدافع حرم مهدی شکوری در پای صندوق رای، برای ادای دین به فرزندانی که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند صحنه‌ زیبای دیگری از حضور دلدادگان به نظام و رهبری در انتخابات امروز بود.

مادر شهیدان فرقانی که به دلیل کهولت شدن با استفاده از ویلچر در شعبه اخذ رای حاضر شد، از مردم خواست به تبلیغات دشمنان توجه نکنند و در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند چرا که رای هر ایرانی تیری به سمت دشمنان نظام و انقلاب است.

سعید کریمی یکی از کسبه گنبدکاووس  نیز که با عصا و به کمک پسر خود پای صندوق اخذ رای حاضر شده بود بعد از انداختن رای خود گفت: خوشحالم که برای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب، توانستم با دیگر در انتخابات شرکت کنم.

وی شرکت در انتخابات را مهمترین وظیفه سیاسی هر ایرانی دانست و افزود: تا جایی که یادمان است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنان همواره در تلاش برای ضربه زدن به کشور و از بین بردن اقتدار آن هستند اما هیچگاه موفق نشدند.

کریم ادامه داد: ملت ایران با آگاهی از مشکلات اقتصادی تنها راه برون رفت از آنها را انتخاب اصل‌ترین فرد به عنوان رییس جمهوری می‌دانند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور پای صندوق‌های اخذ رای، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

مسوولان برگزار کننده انتخابات در شهرستان‌های شرق گلستان نیز حضور مردم در شعب اخذ رای را بسیار خوب توصیف و ابراز امیدواری کردند با ادامه این روند علاوه بر افتخار آفرینی برای ایرانیان، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی که به‌دنبال تقویب موج ناامیدی در جامعه هستند، باشد. 

کلاله از شهرستان‌های شرق گلستان است که امروز شاهد حضور حداکثری اقشار مختلف مردم از اقوام و گویش‌های متعدد در انتخابات است و حاضران در شعب مهمترین دلیل شرکت در این رویداد سیاسی را عشق به رهبری و کمک به انتخاب اصلح‌ترین افراد برای اداره مملکت عنوان کردند.  

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشارکت خوب مردم از ساعت اولیه صبح در انتخابات قدردانی کرد و گفت: امروز از گروه‌های مختلف سنی از پیرزن و پیرمرد تا تعداد زیادی رای اولی، با حضور در انتخابات، آرای خود را در صندوق‌ها انداختند.

احمد تجری مفرد فرماندار گالیکش نیز حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای را بسیار خوب و دور از انتظار دانست و گفت: بیشترین حضور مردم در مسجد جامع شهرستان مشاهده می‌شود و علاوه بر آن در روستاها نیز استقبال بسیار خوب است.

مرزنشینان و عشایر شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرقی ترین قسمت استان گلستان نیز از ساعات اولیه آغاز رای گیری حضوری کم نظیر و قابل توجه در شعب اخذ رای داشتند و امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه نیز از این مشارکت قدردانی کرد و از مردم خواست رای خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر جریان خواهد داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی هستند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز ۲۸ خردادماه آغاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار