استاندار گلستان از حضور گسترده مردم استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کرد و گفت که این رویداد مهم سیاسی با آرامش کامل در حال برگزاری است.

استاندار: برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در گلستان با آرامش ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس روز جمعه در بازدید از شعب اخذ رای شهرستان رامیان اظهار داشت که روند انتخابات همزمان با سراسر کشور از ساعت هفت صبح امروز با همکاری همه عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در هزار و ۷۸۵ شعبه اخذ رای در استان گلستان آغاز شد.

وی افزود: همه پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای استان گلستان رعایت می‌شود و مردم در فضای سالم و آرام مشغول رای دادن هستند.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد که در ساعات باقی مانده، انتخاباتی باشکوه و سرنوشت ساز برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان برگزار شود و منشا خیر، برکت و توسعه این خطه شمالی باشد.

فرماندار رامیان نیز گفت: هم اکنون انتخابات در ۱۱۹ شعبه اخذ رای ثابت و سایر در مناطق شهری و روستای این شهرستان درحال برگزاری است.

جواد صادقلو افزود: مردم رامیان از صبح امروز تاکنون مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

استاندار گلستان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و امور حقوقی استاندار در حال بازدید از شعب اخذ رای در شهرستان‌های شرق استان است.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر جریان خواهد داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی هستند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز  ۲۸ خرداد درحال برگزاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار