فرماندار کردکوی، نتایج ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در این شهر را اعلام کرد و گفت که از مجموع ۵۴ هزار واجد شرایط رای دادن این شهرستان ۳۴ هزار و ۶۳۳ نفر در انتخابات شورای شهر کردکوی شرکت کردند.

نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر کردکوی مشخص شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم قدمنان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که برای کسب پنج کرسی اصلی شورای این شهر ۳۳ نفر داوطلب شده بودند، اظهار داشت: با شمارش آرای ماخوذه، موسی خانی با ۴۷۵۵ رای، حسین مصدق با ۴۰۰۵ رای، اسماعیل گلوی با ۳۳۹۴ رای، میلاد گیلانی با ۲۳۹۱ رای و دانیال منوچهری با ۲۲۶۲ رای اعضای جدید پارلمان شهری کردکوی هستند.

وی بیان کرد: همچنین یاسر محمدی با ۲۱۴۳ رای، صفر زاهد با ۲۱۲۴ رای و سیدجواد حسینی با ۱۸۲۸ رای، اعضای علی‌البدل این دوره از انتخابات کردکوی شدند.

شهرستان کردکوی در ۳۰ کیلومتری غرب مرکز استان گلستان قرار دارد.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار