سرپرست دفتر فنی مطالعات طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در حال حاضر مطالعات بهنگام سازی برنامه ریزی منابع آب سد میرداماد آغاز شده است . در این مطالعات ، بهنگام سازی آمار و اطلاعات هواشناسی و هیدرولوژی ، منابع و مصارف آب در بخش های شرب ، صنعت ، کشاورزی و زیست محیطی مورد توجه است، که طی بازدید گروه مطالعاتی از ساختگاه سد و حوضه بالادست آن ، بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفت.

مطالعات بهنگام سازی برنامه ریزی منابع آب سد میرداماد ( شصت کلاته) آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسن فرازجو اظهار کرد : محدوده مورد مطالعه سد میرداماد بر روی رودخانه شصت کلاته در حوضه آبریز قره سو و جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است.

هدف اصلی از مطالعات مرحله اول سد که در سال های قبل انجام شد، جمع آوری آب های سطحی رودخانه شصت کلاته با استفاده از احداث سد مخزنی به منظور تامین آب شرب منطقه عنوان شده است. 
وی افزود: بررسی شرایط فعلی، سیاست های تخصیص آب بین بخشی و ارزیابی سناریوهای مدیریتی و توسعه ای، از دیگر مواردی است، که با لحاظ آن ها می توان با تخصیص بهینه منابع آب و در نظر گرفتن روابط اجتماعی – اقتصادی ، منافع حاصل از سد مذکور را افزایش داد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار